بازدید مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از خبرگزاری ایکنا

مشهد(پانا)-مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، به‌مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویی ایکنا شعبه خراسان رضوی، از این رسانه بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از خبرگزاری ایکنا

در جریان این بازدید، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری مسابقات گفت: چهل و یکمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در مرحله نهایی کشوری در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد در حال برگزاری است.

وی افزود: در کشور ۸۰۰ دارالقرآن وجود دارد که دانش آموزان علاقمند می توانند از کلاس های قرآنی آنها استفاده کنند و استانها نیز برای این دانش آموزان، کلاس های آمادگی مسابقات با حضور اساتید برگزار می کنند.

وی اظهار داشت: رشته های چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور شامل حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، قرائت قرآن، اذان، مداحی و دعا خوانی می شود. یکی از انتقاداتی که امسال بررسی شد، عدم وجود رشته مداحی و دعا خوانی دختران بود که باتوجه به نیاز و اهمیت موضوع بین بانوان، ایجاد شد.

باقری با اشاره به تفاوت مسابقات امسال با سال‌های گذشته بیان کرد: باتوجه به مسابقات سال‌های گذشته، نیاز بود که امسال بازنگری متفاوتی در شیوه‌های اجرا و رشته‌ها انجام شود. این تغییرات در شیوه اجرا، محتوا و رشته‌های مسابقات ایجاد شد که توانستیم این برنامه را در سال جاری به صورت آزمایشی امتحان کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از این تغییرات، استفاده از کتاب‌های درسی و معلمان بود. در جریان تحلیل در این زمینه به دنبال معرفی رشته‌های انحصاری زیر نظر آموزش و پرورش از جمله صحیفه سجادیه و انشای نماز بودیم.

وی در پایان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها، می‌توان به تقلیدی کردن رشته قرائت تحقیق در مقطع متوسطه اول اشاره کرد؛ چرا که در این صورت همه دانش‌آموزان توانایی شرکت در مسابقه را خواهند داشت.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار