عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

مبارزه با ساخت‌‌و‌ساز غیرمجاز نیاز به عزم فرامنطقه‌ای دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه خلازیر گفت حجم کار از توان منطقه خارج است و به عزم فرامنطقه‌ای و فراشهرداری نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ساخت‌‌و‌ساز غیرمجاز نیاز به عزم فرامنطقه‌ای دارد

ناصر امانی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش شهرداری تهران به ویژه منطقه ۱۹ اظهار کرد: گزارش‌های نوبه‌ای شهرداری منطقه ۱۹ در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز به طور مرتب برای ما ارسال می شود که قابل تقدیر است و مواردی که مطرح می کنیم به منظور ناسپاسی نیست و نباید با این اتفاق، زحمات اخیر را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه بنده دو بار در مورد ساخت و ساز غیرمجاز منطقه ۱۹ تذکر داده و تذکرات را کتبی ارائه دادم، یادآور شد: بحث زمین‌های اوقافی و ساخت و سازهای خلازیر را مطرح کردم که باید شهرداری و اوقاف مسائل را روشن می کردند؛ آقای فرهادی از شهرداران با سابقه شهرداری هستند اما حجم کار از توان منطقه خارج است و به عزم فرامنطقه ای و فراشهرداری نیاز دارد.

امانی تأکید کرد: قبل از تخریب و وجود مافیا، باید بگوییم که در این ناحیه، شهردار ناحیه نمایشی را به اجرا گذاشت که قمه خورده و مورد برخورد قرار گرفته و مشخص شد که واقعیت نبوده و شهردار هیچ توضیحی نداد. یک سال پس از آن شاهد چنین حادثه ای بودیم. بنده سوال دارم و اولین سوال این است که پیمانکار و شخصیت حقیقی و حقوقی چه شرکتی بوده و چه گریدی در مهندسی تخریب داشته است.

وی با بیان اینکه نقشه نحوه تخریب و مهندسی و سناریوهای مختلف در طراحی تخریب به چه شکل بوده است، خاطرنشان کرد: باید میزان اثرگذاری تخریب بر دیگر سازه ها مشخص باشد که روشن نیست.

امانی با تأکید بر اینکه تصاویر نشان می دهد افراد حاضر در محل غافلگیر می شوند و انگار خبر ندارند که ساختمان در حال تخریب است، گفت: مگر به مأمورین گفته نشده بود که چه زمانی تخریب می شود. با بلندگو هشدار داده بودند که از محل خارج شوید و قرار بوده ساختمان فرو بریزد؟ افراد توجیه نبودند که قرار بوده ساختمان فرو بریزد و این چه نوع مهندسی است؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بزرگترین برج ها تمیز تخریب می شوند و کوچکترین آسیبی به ساختمان های مجاور وارد نمی شود، گفت: چرا باید با سیم بکسل تخریب صورت بگیرد وقتی تجهیزات مدرن وجود دارد. بنده قضاوت قطعی نمی کنم اما تصاویر و فیلم ها نشان می دهد که اشتباه جدی در تخریب ساختمان وجود داشته و این نظر شخصی بنده است و حتما اشتباه جبران ناپذیری اتفاق افتاد و جان چند نفر از دست رفت و احساسات همه جریحه دار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با چند فیلم و عکس نمی توان قضاوت کرد و باید بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار