انتقاد عضو شورای شهر تهران از وجود امکانات حداقلی برای آواربرداری در حوادث

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران مظفر با بیان اینکه باید عملیات مستقل انتظامی برای تخریب صورت بگیرد، گفت یگان حفاظت پاسخگوی نیازها نیست و باید یک واحد انتظامی مستقل شکل بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد عضو شورای شهر تهران از وجود امکانات حداقلی برای آواربرداری در حوادث

میثم مظفر در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرایط صدور پروانه در اراضی موقوفه‌ای، اظهار کرد: باید ۵۰ درصد قدرالسهم منافع به موقوفه واگذار شود تا بتوان پروانه دریافت کرد و چون موقوفه سهم زیادی می‌خواهد به صورت دست چندم به غیر واگذار می‌شود و ساخت و ساز غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موقوفه باید در شرایطی با شهرداری به توافق برسد که مطلوبیت اقتصادی برای ساخت و ساز مجاز و پرداخت سهم شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: با سوادگری همراه با شرارت و قداره‌کشی از سوی سودجویان روبه رو بودیم و شهرداری باید متناسب با این شرایط، قدرت انتظامی خود را ارتقاء دهد. کار شهرداری جنگیدن نیست. در عملیات های اخیر نیروی شهرداری را گروگان گرفتند و هتک حرمت غیراخلاقی صورت گرفت و ۶۰ نفر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مظفر با بیان اینکه باید عملیات مستقل انتظامی صورت بگیرد، یادآور شد: یگان حفاظت نیاز ما را پاسخ نمی‌دهد و باید یک واحد انتظامی مستقل شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: فاجعه امکانات حداقلی برای آواربرداری را در حادثه اخیر شاهد بودیم و چنگک مناسبی برای برداشت آوار نداشتیم و مگنت نیز برای جذب آهنربایی و بیل مکانیکی ۴۰۰ وجود نداشت. پس از ۲۴ ساعت بیل مکانیکی ۳۲۰ وارد محل شد و شهرداری این بیل را در اختیار نداشت.

مظفر با بیان اینکه در کشور سگ مرده یاب نداریم، گفت: سگ زنده یاب کارایی لازم را در این حادثه نداشت. از سویی دیگر اگر جی.پی.اس همراه نیروها بود کشف پیکرها راحت تر و سریعتر انجام می شود.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پست برق در محله ایجاد شده است، یادآور شد: نباید به ساخت و ساز غیرمجاز رسمیت دهیم و خدمات ویژه در این محلات ارائه شود تا تشویق به ساخت و ساز غیرمجاز شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار