معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

وظیفه‌ای خطیرخبرنگاران، رساندن پیام رسالت خبرنگاران شهید به مردم است

مشهد(پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در عنوان کرد یکی از وظایف خطیر بر دوش خبرنگاران جامعه ایران به خصوص دانش‌آموزان خبرنگار رساندن پیام رسالت خبرنگاران شهید در عرصه‌های گوناگون است.

کد مطلب: ۱۳۹۳۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه‌ای خطیرخبرنگاران، رساندن پیام رسالت خبرنگاران شهید به مردم است

سید جمال وزیری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از سازمان آگهی‌های خراسان به مناسبت روز خبرنگار و ضمن تبریک به این فعالان نقش آفرین حوزه رسانه، عنوان کرد: دانش آموزان خبرنگار پانا به جهت ارتباط و حرکت به سوی رشد مهارت خود در راستای فعالیت‌های دانش آموزی، اقدام و ارتباط بسیار موثرتری با نسل زیرساختی ایران زمین و آینده‌سازان کشور یعنی نوجوانان دارند لذا وظیفه‌ی خطیرتری نیز بر دوش آنها است. مسائل روز جامعه و هجمه‌های بی‌وقفه‌ای که از سوی دشمنان و یا شایعاتی که دانش آموزان ما و افکار پاکشان را هر روزه مورد تهدید قرار می‌دهد؛ نیازمند فعالیت‌های تبیین گرایانه‌ای است که علاوه بر حقیقت‌گویی از دید یک دانش‌آموز به مسائل توجه شود و پس از تحقیق و بررسی موضوعات اصل هر چیز برای دانش آموزان شرح داده شود که این کار فقط از یک دانش آموز خبرنگار پرتلاش، دغدغه‌مند، انقلابی و به دنبال تبیین بر می‌آید.

وزیری همچنین با اشاره به مسائل مختلفی که حریم جامعه امروز ما را مورد تهدید و تردید قرار می‌دهد بیان داشت: امروزه دانش آموزان و دانشجویان ما نقش فرهیختگان کشور را ایفا می‌کنند، دانش آموزان قشر بیدار جامعه امروز هستند و نکته قابل توجه برای آنان این است که گوش شنوای همنوعان خود هستند. شاید تاثیر سخن یک دانش‌آموز آگاه، بیش از سخن معلمی باشد که درسی تخصصی را آموزش می‌دهد لذا مقوله‌های فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی، تبیین گرایانه و هر موضوع خوب و با هدف درستی که از زبان شما بخصوص به عنوان یک خبرنگار مطرح می‌شود موثرتر واقع می‌شود.

وزیری، معاون سوادآموزی خراسان‌رضوی در پاسخ به سوالی که در رابطه با رسالت گرانمایه شهیدان خبرنگار و تاثیر آن بر فعالان رسانه‌ای امروز توسط دانش آموز خبرنگار پانا پرسیده شد نیز پاسخ داد: این خبرنگاران که در عرصه‌های تخصصی و عظیم رسانه‌ای، با آرمانی والا مشغول به فعالیت بودند و به شهادت رسیدند نشان از انسان‌های وارسته‌ای دارند که از تمام زندگی خود برای اعتلای فرهنگشان گذشتند. خبرنگاران شهید ایرانی نیز در گذران تاریخ ایران زمین برای هدفی والا پا به عرصه‌ی رسانه گذاشتند و با خلوص نیت در این مسیر پس از انجام وظیفه‌ی خطیر خود یعنی اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی در مکان‌ها و زمان‌های مختلف، به شهادت رسیدند همانند پیامبران که از سوی خداوند مبلغان دین بودند.

وزیری در پایان تاکید کرد: ما نیز در هر جایگاه و در هر سن و سال به وظیفه‌ی خود عمل کنیم ما وظیفه داریم آرمان شهدا را ادامه دهیم، وظیفه‌ی ما و شما رساندن پیام رسالت خبرنگاران شهید به مردم است. همچنین وظیفه‌ی مهم دیگر شما این است که بر اساس مسائل روز جامعه ضمن ادامه دادن راه شهدا و درک رسالت آنان برای خود رسالت بسازید تا بتوانید همچون آنان که در زمانه‌ی خود نقش بااهمیتی را ایفا کردند، شما نیز موثر باشید و خود و دیگران را برای آینده‌ی ایران عزیز بسازید.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار