مغفول ماندن مدیریت جامعه شهری در کشور

شهرکرد (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد مغفول ماندن مدیریت جامع شهری در کشور را امری مهم عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مغفول ماندن مدیریت جامعه شهری در کشور

محمدرضا بیاتی با اشاره به موضوع مدیریت جامعه شهری افزود: موضوع مهم مدیریت شهری اکنون مغفول ماندن مدیریت جامع در کشور است در حالی که در کشورهای دیگر در اداره امور غیر حاکمیتی شهروندان مدیریت جامع اعمال می‌شود، که پاسخگوی نیازهای شهروندان است.

وی در ادامه عنوان کرد: در این کشورها شهروندان به میزان بهره‌گیری از امکانات باید عوارض پرداخت کنند و شهرها عموماً با عوارض اداره می‌شوند و بخش حاکمیتی توسط دولت‌ها مدیریت می‌شود اما در کشور ما اینگونه نیست، بخشی از خدمات توسط شهرداری و بخشی توسط شرکت‌های خدمات رسان و ادارات دولتی انجام می‌گیرد که این چندگانگی عملکرد موجب سردرگمی شهروندان می شود.

بیاتی تصریح کرد: زمانی که یک کوچه در شهر بدون توجه به تراکم مجاز یک مرتبه برای آب یک بار برای فاضلاب و بار دیگر برای گاز حفاری کند هزینه‌هایی به همراه دارد که باری مضاعف بر دوش مردم و مدیریت شهریست اما اگر مدیریت واحد و جامع باشد این هزینه‌ها یک بار خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: پایبند نبودن به اصول شهرسازی تجاوز به حقوق عمومی و تضیع حقوق مجاورین به نوعی ضعف آگاهی از ضوابط بوده که در این موضوع رسالت مدیریت شهری رسانه‌ها در تبیین وظایف و حقوق شهروندی امری اجتناب ناپذیر است و بایستی در راستای ارتقای فرهنگ شهری و عمومی گام بردارند.

خبرنگار : مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار