از آمایش سرزمین تا فتح آسیا

درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس

شیراز(پانا)-تیم ملی وزنه برداری دختران و پسران نوجوان و جوان آسیا درحالی قهرمان، نایب قهرمان و سوم آسیا شدند که در ترکیب این تیم هشت ورزشکار از فارس شرکت داشتند و علاوه براینکه بیشترین سهمیه بازیکن در تیم ملی را دارا بودند با بیست و سه مدال خوشرنگ سهم بزرگی در موفقیت تیم‌های ملی ایران داشتند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
درخشش وزنه برداران جوان و نوجوان فارس

تیم ملی وزنه برداری ایران در این رقابت‌ها در بخش پسران نوجوان قهرمان شدند،‌ در جوانان نایب قهرمان و در بخش دختران هم در رده نوجوانان سوم و در جوانان هم چهارم شدند. این مسابقات تا چهاردهم مرداد در هندوستان برگزار شد.

در ترکیب تیم ملی پسران و دختران نوجوانان و جوان ایران، ‌فارس با داشتن هشت وزنه بردار که هفت نفر از مرودشت و یک نفر از شیراز بود ، بیشرین سهمیه را داشتند، خوزستان و اردبیل با ۲ وزنه بردار در رتبه‌های بعدی جای دارند،‌ تهران، ‌زنجان، لرستان و البرز هم هر کدام یک سهمیه دارند.

بهترین روش برای شناسایی استعدادها و نخبه‌ها، طرح آمایش سرزمین است، بر این اساس هرشهرستانی که در یک رشته خاص به عنوان مثال مانند والیبال،‌ فوتبال، وزنه برداری، ‌شنا و ... استعداد دارد باید در آنجا شرایط برای شکوفایی رشته مستعد فراهم شود.

دستاورد هشت ورزشکار پسر و دختر نوجوان و جوان فارس که در بین آنها هفت وزنه بردار مرودشتی و یک ورزشکار شیرازی حضور داشتند، از رهاورد آسیا ۲۳ سه مدال رنگارنگ (‌هشت طلا ،‌ دوازده نقره، سه برنز ) کسب کردند و سهم بزرگی در موفقیت تیم‌های ملی داشتند.

از ۲۳ مدالی که فارسی‌ها در این رقابت‌ها به دست آوردند،‌ سهم مرودشتی‌ها هشت طلا ، ‌یازده نقره و سه برنز بود و یک نقره را هم وزنه بردار شیرازی به ارمغان آورد.

این امر نشان از اجرای موفق طرح آمایش سرزمین در شهرستان مرودشت فارس است. هر چند زیر ساخت‌های این رشته هم مناسب نیست و باید برای آن فکر اساسی کرد.کسب ۲۳ مدال رنگارنگ کار بزرگی بود که وزنه برداران فارس در آسیا به ارمغان آوردند و بارها پرچم کشورمان را بر قاره کهن به اهتزاز در آوردند، لازم است به طور شایسته از این ورزشکاران افتخار آمیز قدردانی شود تا آنها با دلگرمی بیشتری رشته سخت و آسیب پذیر خود را برای فتح سکوی جهانی و المپیک دنبال کنند.

فاطمه کشاورز ورزشکار اهل مرودشت که ۲ نشان برنز آسیا را در اردیبهشت ماه سال جاری درکارنامه خود ثبت کرده بود این بار دست به کار بزرگی زد و دو نشان برنز قبلی خود را تبدیل به دو طلا و یک نقره کرد و نشان داد برای رفتن روی سکوی نخست آسیا و مدال خوشرنگ طلا سخت تلاش کرده است و در نتیجه تاریخ ساز شد و نخستین بانوی ایرانیِ قهرمان آسیا در بخش جوانان به شمار می‌رود.

کارشناسان ورزش بر این باور هستند در صورتی که کشاورز و دیگر وزنه برداران این استان مورد حمایت قرار گیرند و تمرینات خود را ادامه دهند، مشروط بر عدم رها سازی جوانان مستعد و بانوان، می‌توانند به نشان طلای المپیک هم دست یابند.

کشاورز در این رقابت‌ها با مهار وزنه صد و یازده کیلوگرم و رسیدن به حدنصاب مجموع صد و نود و هفت کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دو ضرب، قهرمان دسته شصت و چهار کیلوگرم جوانان آسیا شد و در حرکت یک ضرب نیز با مهار وزنه هشتاد و شش کیلوگرم به مدال نقره رسید و کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشت.

همچنین پسران شرکت کننده از فارس در این رقابت‌ها با کسب بیست مدال گل کاشتند، فرهاد قلی زاده در بخش نوجوانان و جوانان ایران آسیا دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کرد و خوش درخشید و علیرضا نصیری در دسته نود و شش کیلوگرم جوانان به سه مدال نقره دست یافت. حمیدرضا زارعی دیگر وزنه بردار فارسی در رده نوجوانان و در دسته نود و شش کیلوگرم یک مدال نقره و یک برنز را بر گردن آویخت.

ابوالفضل زارع هم از فارس درخشش چشمگیری داشت و توانست هر سه مدال طلا این مسابقات را برگردن آویزد و در مجموع با سه حرکت، قهرمان نوجوانان آسیا شود. همچنین زارع در رده سنی جوانان نیز یک مدال طلا و دو نقره را از آن خود کرد و بیشترین مدال‌ها را برای فارس به ارمغان آورد.

کوروش زارع دیگر وزنه‌برداری از خطه مرودشت بود که در دسته صد و نه کیلو گرم دو نشان نقره و یک برنز گرفت و حسن عمادی وزنه بردار شیرازی هم در این پیکارها به مدال نقره بسنده کرد،‌ محمد امین حبیبی تنها وزنه بردار شرکت کننده از فارس بود که نتوانست به مدال برسد، اما در رتبه بندی، عنوان پنجم را به خود اختصاص داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار