رونالدو را هم بیاوریم توسعه فوتبال خیلی اتفاق نمی‌افتد؛ عربستان بازهم به ایران می‌بازد

قرارداد امیر قلعه‌نویی تا جام‌جهانی ۲۰۲۶ است/ حریفان تدارکاتی تیم ملی فوتبال مشخص شدند

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است توسعه در فوتبال خریدنی نیست و آوردن رونالدو به ایران کمکی در جهت این توسعه نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رونالدو را هم بیاوریم توسعه فوتبال خیلی اتفاق نمی‌افتد؛ عربستان بازهم به ایران می‌بازد

در شرایطی که در فوتبال باشگاهی عربستان بزرگترین ستاره‌های فوتبال جهان حضور پیدا کرده‌اند، باشگاه‌های ایرانی با سقف قرارداد تعیین شده تیم بسته‌اند و این موضوع محل بحثی میان مهدی تاج و پیمان یوسفی در برنامه ورزش و مردم شد. صحبت‌های رئیس فدراسیون در این خصوص را می‌خوانید:

خرج کردن پول برای آکادمی‌ها، توسعه نوجوانان، جوانان و امید و توسعه فوتبال در باشگاه‌ها آزاد است. اگر دارند سه تا ورزشگاه بسازند. ما برای لیگ سقف گذاشتیم و با واقعیت‌ها این قوانین وضع شده است.

من با رئیس فدراسیون عربستان رفیق هستم. آنها گردشگری و سینما را هم گسترش می‌دهند. پول گنده‌ای دارد که بخشی را در ورزش آوردند و بخشی را در صنایع دیگر آوردند و بناشان این است که از نفت بی نیاز شود. این برای ما عملیاتی نیست. توسعه خریدنی نیست بلکه ساختنی است. اگر ما رونالدو را هم بیاوریم توسعه خیلی اتفاق نمی‌افتد!

الان مورینیو را به عنوان استعدادیاب آورده‌اند. اگر خود عربستان بیاید با ایران بازی کند بازهم می‌بازند. ولی جام باشگاه‌های آسیا محل تقابل پول‌ها و قدرت‌هاست. ما تنها نیستیم و قطر، ازبکستان، عراق و امارات هم مثل ما فوتبال را اداره می‌کند. عربستان اینجوری دوست داشته است.

فیفا باید خودش گرفتاری‌های تحریم‌ها را در بحث VAR یک جوری رفع کند. یک کارهایی برای رفع آن کرده است. ما امیدواریم که زودتر از این‌ها به ایران بیاید. موانعی که می‌گویم عین واقعیت است و من نمی‌توانم کاری کنم. فیفا پذیرفته که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند این موانع را رفع کند. فیفا باید بیاید کمک کند و جزو موارد اصلی است.

تاج بین حرف‌های خود به شیطنتی از داخل برای عدم اجای موضوع VAR در ایران از طریق شرکت EVS اشاره کرد و اینکه از داخل به بیرون این راپورت داده شده که تعهدات مالی بین این شرکت و ایران بیش از ۱۲ درصد است تا این مسئله در ذیل تحریم‌ها قرار بگیرد و اجرایی نشود! چیزی که در نوع خود بسیار عجیب بود.

قرارداد امیر قلعه‌نویی و تمام کادر او بسته شده است. قرارداد او تا جام جهانی ۲۰۲۶ است.

تیم ملی در فیاف دی شهریور ماه به مصاف کیپ‌ورد تیم رده ۶۶ جهان می‌رود که چندی پیش مقابل مراکش به تساوی صفر بر صفر دست یافت. در فیفا دی مهرماه هم به تورنمنت بین‌المللی اردن می‌رویم. در تاریخ ۲۱ مهرماه به مصاف عراق می‌رویم. در صورت پیروزی در این دیدار، سه روز بعد به مصاف برنده بازی اردن و قطر خواهیم رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار