مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

باید در مدارس به دانش‌آموزان میدان داده شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دانش‌آموزان باید در تصمیم‌گیری‌های مدارس نقش داشته باشند و به آنها میدان داده شود.

کد مطلب: ۱۳۹۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
باید در مدارس به دانش‌آموزان میدان داده شود

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه سفیران تربیت گفت: در زمانه ای قرار داریم که ضرورت دارد اقدامات فرهنگی قانونمند، منسجم و عالمانه انجام شود، زیرا اگر عالمانه انجام نشود، نه تنها نتیجه خوبی ندارد، بلکه بعضا نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید همیشه آمادگی مواجهه با دشمن را داشته و حتی یک گام جلوتر باشیم، اظهار کرد: در این سه روز دوره که فعالیت های هم اندیشی و هم افزایی اتفاق افتاده است مطمئنا دشمن هم دسیسه چینی هایی انجام داده است که ما باید حتی شده یک گام جلوتر باشیم.

ابراهیمی، سامان دادن فضای مجازی و رسانه‌ای را جزو ضروریات دانست و عنوان کرد: امروزه ما در جنگی تحت عنوان جنگ ترکیبی هستیم که یکی از بخش های جنگ ترکیبی جنگ شناختی است و یکی از کاراترین ابزارهای این نبرد بی‌صدا رسانه هاست، زیرا تولیدکنندگان بازی‌های رایانه ای می کوشند تا از طریق تولید بازی‌های رایانه ای خاص مقاصدشان را وارد افکار نوجوان و جوانان کشور کنند و به صورت آرام در فکر و اندیشه یک نسل رسوخ کرده و ارزش ها را مورد هجوم قرار می‌دهد، اما همان طور که ما در گام اول انقلاب با همه سختی ها و دسیسه های دشمن به موفقیت رسیدیم بی شک گام دوم را نیز بهترین پشت سر خواهیم گذاشت. همه ما باید تلاشمان این باشد که در این جنگ ترکیبی با دفاع ترکیبی بتوانیم پیش برویم و موفق شویم و مرحله ای که ما می‌توانیم دشمن را در آن به زانو در آوردیم هجومی مناسب آن است.

وی در خصوص مهمترین عنصر جنگ ترکیبی گفت: معاون پرورشی مدارس افسرانی هستند که می‌توانند پیروز مردانه مقابله کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، یک سری داده ها تحت عنوان مناسبت‌های مذهبی داریم که باید از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی در خصوص اثرات قرآن و اقامه نماز افزود: معاونین پرورشی مدارس حتما از قرآن بهره بگیرند و به آن پناه ببرند، زیرا نسخه شفابخش تمسک به قرآن است و مهمترین اثر قرآن، توجه به محتوای آن است.

وی بیان کرد: باید در کنار توجه به قرآن در تمام مدارس نماز اقامه شود زیرا هرگاه نماز در جامعه کمرنگ شود، فتنه جان می‌گیرد و گناه رشد می‌کند و بالاترین نامه خداوند در همه عرصه ها نماز است، پس نماز را در اول وقت اقامه کنید تا انشالله جواب خون عبادالله را بدهیم.

ابراهیمی در پایان این جلسه استفاده از ظرفیت سرود، تئاتر، نشریه دیواری و غیره خصوصا سرود تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید در تصمیم گیری های مدارس نقش داشته باشند و به آنها میدان داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار