توافق با عراق برای مقابله با گردوغبار مشترک

تهران (پانا) - تهران و بغداد توافق کردند که در چند استان دو کشور طرح آزمایشی مشترک برای مقابله با گرد و غبار را اجرا کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
توافق با عراق برای مقابله با گردوغبار مشترک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این توافقنامه پس از سفر دبیر ستاد ملی سیاستگذاری‌و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گرد و غبار جمهوری اسلامی ایران به عراق و دیدار با معاون فنی وزارت کشاورزی این کشور، به امضای طرفین رسید.

بر اساس این توافقنامه، به منظور همکاری مشترک ظرف دو ماه آینده چهار طرح آزمایشی در استان‌های ذیقار، المثنی، واسط و میسان در عراق و دو طرح در استان‌های ایلام و خوزستان تعیین خواهد شد.

در این سفر همچنین چگونگی همکاری مشترک برای مقابله با بیابان زایی، کاهش اثرات تغییرات اقلیمی، رفع موانع تأمین امنیت غذایی و مدیریت و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«علی محمد طهماسبی بیرگانی» مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گرد و غبار بر لزوم اجرا و همکاری مستقیم دو کشور در این خصوص تأکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به پرونده‌های بیابان‌زدایی مناطق مرزی بین دو کشور را اعلام کرد.

«میثاق عبدالحسین عبید» معاون فنی وزارت کشاورزی عراق نیز حل مشکل گرد و غبار در منطقه را نیازمند همکاری مشترک کشورهای غرب آسیا از جمله عراق، کویت و ایران دانست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار