مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی درباره وضعیت ثبت کتب درسی در استان:

78 درصد کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به استان خراسان رضوی ارسال شده است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی با اعلام این‌که 78 درصد کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به استان ارسال شده است، بیان کرد کتب واصل شده بین ادارات و مدارس بر اساس آمار ثبت‌نام در حال توزیع است و الباقی کتاب‌ها به مرور و تا قبل از مهر‌ به استان تحویل داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
78 درصد کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به استان خراسان رضوی ارسال شده است

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۱۶ نفر آمار کل دانش آموزان میان پایه استان است که در سامانه سیدا ثبت شده و از این تعداد یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۴۴ نفر که ۹۰ درصد دانش آموزان هستند، ثبت سفارش کتاب درسی را انجام داده اند و ۱۰ درصد از دانش آموزان که ۱۱۲ هزار و ۴۷۲ نفر می شوند، هنوز ثبت سفارش کتاب درسی خود را انجام نداده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی در سامانه سیدا به صورت کامل انجام نشده و یا در حال به‌روز رسانی است، ثبت سفارش کتب درسی در پایه های ورودی با کندی انجام می شود. با این شرایط تاکنون در پایه اول ابتدایی ۱۷هزار و ۶۱۷ نفر و در پایه هفتم ۳هزار و ۲۵۳ نفر سفارش کتب درسی خود را در سامانه به ثبت رسانده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: چون ثبت سفارش کتب درسی در سامانه کتاب رسانی، منوط به انجام مراحل اولیه ثبت سنجش، ثبت هدایت تحصیلی، ثبت در سامانه پادا و ثبت در سامانه my.medu.ir است، ابتدا باید ثبت نام دانش آموزان در تمامی مراحل قبل انجام و ثبت نهایی سیدا شده و بعد از گذشت چند روز اطلاعات دانش آموزان وارد سامانه کتاب‌رسانی شده و آماده ثبت سفارش می‌شود.

سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir، سامانه‌ای است برای ورود معلمان و مدیران مدرسه تا از این طریق نمرات دانش آموزان و سوابق تحصیلی آنان در این سامانه را ثبت کنند و از طریق این سامانه می‌توان کارنامه‌های تحصیلی، ثبت نمرات و همچنین ثبت نام دانش آموزان را نیز انجام داد.

دانش آموز خبرنگار: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار