مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:

ابلاغ راهبردهای کیفیت‌بخشی و توانمندسازی مدارس هیات‌ امنایی

تهران (پانا) - مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از تدوین و ابلاغ راهبردهای اجرایی برای ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی، تربیتی و توانمندسازی دانش‌آموزان و نیروی انسانی در مدارس هیات‌ امنایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ راهبردهای کیفیت‌بخشی و توانمندسازی مدارس هیات‌ امنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ هادی عابدی با اعلام این خبر افزود: حیات طیبه در بُعد جمعی و تحقق جامعه صالح، نیازمند مدرسه صالح است تا در کنار خانواده صالح، بقا و پیشرفت جامعه صالح محقق شود.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به اهمیت مشارکت‌جویی اولیا و تاثیر حمایتی آنان در اداره امور مدارس هیات‌امنایی تاکید کرد و گفت: جهت غنی‌سازی فرصت‌های تربیتی برای پاسخگویی به ظرفیت‌های وجودی متنوع متربیان و تقویت مشارکت مردمی در فرآیند سیاستگذاری، تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و اجرا هر یک از اعضای هیات امنا برابر ضوابط و معیارهای اجرایی، نقش‌پذیر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی مراحل و نحوه انتخاب هیات‌امنا، دعوت و مشارکت بنیادهای خیریه و نیکوکاری در چهارچوب مجوز و مقررات، شرایط پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموزان داخل محدوده جغرافیایی مدرسه و نحوه گزینش دانش‌آموزان برای تکمیل ظرفیت، اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی متنوع و متناسب با مصالح اجتماعی، نیاز و علایق دانش‌آموزان، شناسایی و پرورش استعدادها، خلاقیت‌ها و ابتکارات دانش‌آموزان، آموزش و کاربرد فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی، افزایش مهارت و توانمندی دانش‌آموزان و معلمان از دیگر موضوعات مورد اهتمام و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است.

عابدی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه ابلاغی در مدارس هیات‌امنایی افزود: شرح وظایف، حدود و اختیارات مناطق آموزشی، مدیران مدارس و اعضای هیات‌امنا به تفضیل تبیین شده است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش در مدارس هیات‌امنایی تصریح کرد: راهبردهای کیفیت‌بخشی و توانمندسازی نیروی انسانی و پیشرفت و تعالی برنامه‌های آموزشی و تربیتی نیز به تاکید بیان شده و اجرای آن در همه مدارس هیات‌امنایی، مورد انتظار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار