امیرعبداللهیان:

ایران به تلاش برای تحقق صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه می‌دهد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران به تلاش خود برای تحقق صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه با قوت ادامه خواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران به تلاش برای تحقق صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه می‌دهد

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود، اظهار کرد: در این سفر وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌های اقتصادی و بازرگانی سوریه حضور دارند. همزمان با گفت‌وگو با وزیر خارجه سوریه نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را به ریاست وزیر راه و شهرسازی و همتای ایشان در وزارت راه و شهرسازی در تهران شاهد هستیم.

وزیر خارجه بیان کرد: یکی از اولویت‌های مشترک ما پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر آیت الله رئیسی به دمشق بود. در هفته‌های گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در اجرایی کردن توافقات اقتصادی، تجاری و فناوری بین دو کشور هستیم. تقویت همکاری‌های بخش خصوصی و تجار دو کشور و افزایش پروازهای هوایی دو کشور و برخوداری تجار از حذف تعرفه‌های تجاری با هدف افزایش حجم تبادل تجاری بین دو کشور به موازات توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه ترانزیت از موضوعات پیشرفت کرده در جریان پیگیری‌های هفته‌های گذشته بین دو کشور است.

وی اضافه کرد: درباره آخرین تحولات مرتبط با سوریه، منطقه و برخی موضوعات بین‌المللی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌ها و حمایت‌های خود برای تحقق صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه با قوت ادامه خواهد داد.

وی ضمن اشاره به عملیات تروریستی اخیر در منطقه سیده زینب در دمشق نیز گفت: عملیات تروریستی در پاکستان را به ملت و دولت دو کشور تسلیت می‌گویم و این اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنم. باید زنگ خطری که در تحرکات تروریستی به صدا در آمده را جدی بگیریم و به اقدامات منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه با تروریسم ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اتفاق نظر داریم که روند آستانه به فعالیت خود ادامه دهد و در برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری نشست وزرای امور خارجه و روسای جمهور کشورهای عضو روند آستانه در دستور کار طرفین قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار