تاج: به صورت جدی دنبال حق پخش تلویزیونی هستیم

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه قضایی گفت‌ کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف یکی از موفق‌ترین وکارآمدترین کمیته‌های فدراسیون هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۱۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تاج: به صورت جدی دنبال حق پخش تلویزیونی هستیم

‌به گزارش سایت‌ فدراسیون فوتبال، مهدی تاج‌، رئیس فدراسیون فوتبال در آیین رونمایی از فاز نخست سامانه قضایی عنوان کرد: توسعه و رشد زمانی رخ می‌دهد که بحث آموزش، تعلیم و تربیت در میان باشد‌. در بخش ارکان قضایی این سیستم را راه‌اندازی کردیم. در این سامانه در بخش گزارش ناظران و‌ داوران زمانی که بازی‌ها تمام می‌شود، بلافاصله به فوریت گزارش ناظر بازی در این سامانه باید به صورت آنلاین ثبت شود تا اگر نیاز باشد اقدامی در خصوص بازی‌ها صورت گیرد.

او ادامه داد: دنبال این موضوع بودم که سامانه ارکان قضایی ایجاد شود. دیگر پروسه‌ای که قبلا طی می‌شد، (دبیرکل به سازمان لیگ و سپس سازمان لیگ به باشگاه‌ها ابلاغ می‌کردند،) طی نمی‌شود. اگر امسال هم کمیته انضباطی به موقع رای صادر کند و در سایت فدراسیون بارگذاری شود، اثرات وضعی آن در لیگ بدون شک پیدا می‌شود. همچنین بدون شک در راستای دیگر فعالیت‌های فدراسیون به صورت جدی دنبال بحث حق پخش تلویزیونی هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: با گستردگی که در فوتبال کشور داریم با ایجاد این سامانه گزارش ناظر بازی آنلاین به کمیته انضباطی می‌رسد و سریعا پرونده در دست کمیته انضباطی قرار می‌گیرد. کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف، این سه مجموعه یکی از موفق‌ترین و کارامدترین کمیته‌های فدراسیون هستند.

تاج در پایان گفت: خوشبختانه فدراسیون در مسیر خوبی قرار گرفته است. همچنین روز گذشته نشستی را با مدیران باشگاه‌ها درباره‌ صدور مجوز حرفه‌ای داشتیم. انشالله شاهد اتفاقات خوبی در فوتبال کشور باشیم. قصد ما در هر زمینه‌ای شفاف‌سازی است و بدون شک وجود سامانه‌ها و فعال‌شدن تمامی بخش‌ها در سیستم آنلاین در این خصوص کمک بسزایی می‌کند.

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز در این مراسم گفت: این سامانه ارکان قضایی به صورت آنلاین راه‌اندازی می‌شود تا از این پس هیات‌ها، کمیته‌های انضباطی، اخلاق، تعیین وضعیت به صورت آنلاین درخواست‌های خود را ثبت کنند.

او ادامه داد: امروز از سامانه ارکان قضایی رونمایی می‌شود تا دسترسی به سامانه‌های قضایی آسان‌تر شود. این امر در گذشته وجود داشت. به عنوان مثال برای ابلاغ انضباطی جمع کردن موضوعات بسیار سخت بود و همین امر باعث شد که یک سری نابه‌سامانی بوجود آید. در واقع راه‌اندازی این سامانه برای پیشبرد و پیشرفت فوتبال است. بر همین اساس به دستور و پیگیری آقای تاج این امر در دستور کار قرار گرفت. در این سامانه که آموزش آن امروز توسط دپارتمان فن‌آوری و اطلاعات انجام خواهد شد، گزارشات داوری‌، ناظر مسابقه و مسئولان مربوطه به صورت آنلاین در اختیار ارکان قضایی قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: در جهت چابک‌سازی، شفافیت و با دستور رئیس فدراسیون سامانه‌ای با تلاش دپارتمان فن‌آوری و اطلاعات راه‌اندازی شد تا به اهداف فوق برسیم. آنچه مسلم است رشد و توسعه فوتبال رابطه مستقیم با نحوه آموزش در سطح بازیکنان، داوران، مدیران و همه ارکانی که در فوتبال فعال هستند، دارد. یکی از رکن‌های مهم و اصلی فدراسیون، ارکان قضایی است.

ممبینی در ادامه بیان کرد: رویکرد فدراسیون فوتبال با حمایت ویژه رئیس فدراسیون در مسیر رشد و توسعه است. سامانه‌ها باید به‌روز‌رسانی شوند. بر همین اساس کمیته‌های آموزش و فناوری اطلاعات این بحث را شروع کرده تا بتوانیم سامانه ارکان قضایی را به بهترین نحو ممکن پیش ببریم. از همکارانمان در کمیته‌های انضباطی‌، اخلاق، استیناف و دپارتمان فن‌آوری و اطلاعات به واسطه فعال شدن و پیش بردن این اهداف در بخش قضایی تشکر می‌کنم که در این خصوص اقدامات مختلفی را انجام داده‌اند، تا تمامی امور از امروز در دسترس هیات‌های فوتبال در بخش فن‌آوری و اطلاعات باشد.

دبیرکل در پایان گفت: هدف ما شفاف‌سازی در این بخش بوده که با راه‌اندازی این سامانه، فدراسیون فوتبال و در راس آن ارکان قضایی فدراسیون به این هدف رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار