ورود VAR در انتظار تامین اعتبار؛ احتمال‌ تاخیر در شروع لیگ برتر!

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید فدراسیون فوتبال با کمک فیفا به دنبال ورود VAR به فوتبال ایران است. وی همچنین از احتمال تاخیر در شروع لیگ برتر به دلیل ناآمادگی چند استادیوم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۱۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود VAR در انتظار تامین اعتبار؛ احتمال‌ تاخیر در شروع لیگ برتر!

‌مهدی تاج که از زمان حضور در ریاست فدراسیون فوتبال اعلام کرد ورود VAR به فوتبال ایران یکی از اولویت‌های او خواهد بود، امروز در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در این باره توضیح داد: VAR یک مسئله‌ای است که باید صد درصد در لیگ ما اجرایی شود و یک ضرورت و قانون است. این قانون امسال الزامی نیست اما ضرورت آن وجود دارد.

وی افزود: ما داشتیم با شرکتی پیش می‌رفتیم؛ شرکتی که با چشم‌انداز کار می‌کرد، EVS بود و EVS در نهایت نامه‌ای نوشت که چون بیش از ۱۲ درصد تجهیزات من آمریکایی است، نمی‌توانم این را بدهم. به فیفا متوسل شدیم و من در حال پیگیری این موضوع هستم. خوشبختانه فیفا دنبال این است که کل دستگاه‌ها را از EVS تحویل بگیرد و یک‌جا تحویل ایران بدهد. این یک کار قانونی است و می‌شود این کار را انجام بدهد.

تاج با اشاره به مسائل مالی عنوان کرد: ما از طریق آقای سجادی به معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای دادیم که EVS خواهان ۲.۳ میلیون دلار است تا دستگاه‌های لازم را بدهد. به نظر من این یک موضوع ضروری است که ما دو جسله هم با مسئولان وزارت ورزش به ریاست جمهوری رفتیم و بحث کردیم که این پول تحویل شود. تا به الان تحویل نشده اما موضوع فیفا همچنان پابرجا است و دبیرکل و مسئول امور بین‌الملل به سوییس رفته‌اند و به مسئولان فیفا مذاکره داشتند و فیفا نامه خوبی را منتشر کرده که اعلام می‌کند این مشمول تحریم نیست.

‌رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که احتمال تاخیر در شروع لیگ برتر هم وجود دارد.

‌تاج با اشاره به اینکه ورود زنان مصوبات لازم را گرفته و حالا تنها مشکل ورزشگاه‌ها هستند، گفت: اصلا خود لیگ ممکن است به این دلیل یکی دو روز عقب بیفتد.

این در حالی است که صبح امروز سهیل مهدی اعلام کرده بود که به هیچ وجه احتمال تاخیر در شروع لیگ برتر وجود ندارد اما تاج معتقد است: به هر حال مشکلاتی که هست را باید حل کنیم تا لیگ شروع شود.

البته منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز تاخیر در شروع لیگ برتر را رد کرده اما نا آمادگی ورزشگاه‌ها ممکن است افتتاحیه را با تاخیر 48 ساعته مواجه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار