امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

قیام امام حسین(ع) در برابر دشمنان، عامل ثبات دین اسلام شده است

بهارستان‌ یک (پانا) - امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی، قیام امام حسین(ع) را عامل ثبات دین اسلام دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
قیام امام حسین(ع) در برابر دشمنان، عامل ثبات دین اسلام شده است

همزمان با فرا‌رسیدن روز دهم ماه محرم الحرام نماز جمعه عاشورایی با حضور عبدالله نوحی فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان، روح‌الله شریفی معاونت سیاسی فرمانداری و جمعی از مسئولان و نمازگزاران در مصلی صاحب الزمان (عج) شهر گلستان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به بی حرمتی برخی از کشور‌های جهان به قرآن کریم، اظهار کرد: با توجه به تحرکات خبیثانه کانون‌های شیطانی عوامل صهیونیسم بین‌الملل و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، شایسته است تا مسلمانان به این اهانت پاسخ محکمی داده و این اقدام ننگ‌بار و اهانت آمیز به قرآن را، محکوم کنند.

وی با اشاره به ایام محرم الحرام، ادامه داد: ایام محرم، علی‌الخصوص روز عاشورا برای تمامی مسلمانان روز مهمی است؛ دشمنان اسلام در تلاش‌اند تا ماه محرم را زیر سوال برده و ایمان افراد را از بین ببرند؛ از سال گذشته تاکنون فتنه‌های مختلفی در کشور باعث انحراف مسلمانان شده و آنان را از راه درست خارج کرده است.

خطیب نماز جمعه در ادامه سخنان، درخصوص ویژگی‌های ماه محرم شرح داد: ماه محرم، ماه عزای اهل بیت پیامبر(ص) و اصحاب امام حسین(ع) است؛ نه تنها مردم ایران بلکه تمامی جهان نباید این غم بزرگ را فراموش کرده و به دشمنان، اجازه نفوذ دهند؛ محرم ماهی است که تمامی مسلمانان باید برای امام حسین(ع) و یاران آن حضرت اشک بریزند و این قیام بزرگ را زنده نگه دارند؛ این قیام بزرگ امام حسین(ع) بود که به دین اسلام روح و جان بخشید و سبب ثبات آن و بیداری، مردم جهان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور در پایان سخنان خود، با اشاره به مصیبت‌های رخ داده در کربلا، اظهار کرد: مصیبت‌هایی مانند شهادت بی‌رحمانه فرزندان و یاران امام حسین(ع)، اسارت بانوان و اهل بیت یاران امام و تشنگی و گرسنگی یاران و اهل بیت امام حسین(ع) جزء مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مصیبت‌هایی است که در گذشته اتفاق افتاد و در تمامی کتب دینی از این واقعه، یاد شده است؛ ملت مسلمان ایران نیز باید تلاش کند تا واقعه کربلا را فراموش نکرده و قیام امام حسین(ع) در برابر دشمنان را، زبان‌زد عالمیان کند.

خبرنگار دانش‌آموز: مونا سادات زیوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار