دانش‌آموزان هیات میزبان پرچم متبرک حرم امام حسین (ع) شدند

مشهد (پانا) - در شب پانزدهم محرم در هیات دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد مقدس در محل مسجد و دارالقرآن حضرت محمد مصطفی (ص) با ورود پرچم حرم امام حسین (ع) توسط دانش‌آموزان خادم متبرک شد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان هیات میزبان پرچم متبرک حرم امام حسین (ع) شدند

در این شب ها همزمان با دهه دوم محرم زیارت امام حسین علیه السلام آرزوی همه عاشقان و دلدادگان ایشان است. اما برای آنهایی که امکان حضور در کربلای معلی و بوسه زدن بر آستان و ضریح نورانی امام حسین (ع) را ندارند، چه سعادت و فرصتی بهتر و بالاتر از اینکه خادمان امام رئوف، پرچم متبرک و قرمز رنگ حرم مطهر را برایشان به ارمغان بیاورند تا سعادتِ بوسه زدن بر این پرچم و ادای احترام به سیدالشهدا نصیب آنها شود.

پرچم متبرکِ گنبد مطهر حرم امام حسین (ع) توسط دانش‌آموزان خادم هیات دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد با هدف ادای احترام به سید الشهدا باز شده و در اختیار حاضرین قرار گرفت.

حجت خسروی معاون پرورشی و تربیتی ناحیه هفت در این مراسم از سخن امام صادق (ع) یاد کرد که فرمودند: همه‌ ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدّم حسین علیه السلام وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریع تر است.

در ادامه این مراسم خاطر نشان شد که امام حسین علیه السلام از جمله مربیان آسمانی است که پیروی واقعی از سیره عملی و اخلاقی آن حضرت، سعادت فرد و جامعه را تضمین می‌کند و آنان را به سجایای اخلاقی و فضایل انسانی می‌رساند، آنگونه که رسول خدا (ص)، اثر اجتماعی و نقش تربیتی امام حسین علیه‌السّلام را به«چراغ هدایت و کشتی نجات» تعبیر کرذه و می‌فرماید: «ان الحسین مصباح الهدی وسفینة النجاة همانا «حسین» چراغ هدایت، و کشتی نجات است»

خبرنگار:ریحانه برمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار