نوجوان قهرمان دفاع شخصی:

تلاش و پشتکار از همه‌ داشته‌های زندگی ارزشمندتر است

مشهد (پانا) - نوجوان قهرمان دفاع شخصی گفت تلاش و پشتکار از همه‌ داشته‌های زندگی ارزشمندتر است، زیرا اگر به اندازه‌ کافی تلاش شود، می‌توان به هر چیزی که لایق آن است رسید.

کد مطلب: ۱۳۹۰۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش و پشتکار از همه‌ داشته‌های زندگی ارزشمندتر است

اسما اردونی، 12 سال دارد و دانش‌آموز مدرسه‌ شهید عباسی است. او از 5 سالگی ورزش را با ژیمناستیک آغاز کرده است و اکنون در رشته‌های رزمی، پله‌های پیروزی و پیشرفت را طی می‌کند.

این دانش آموز ورزشکار در گفت و گو با پانا گفت: «پنج‌ساله بودم که موفق شدم در رشته‌ ژیمناستیک مقام اول استان را به ‌دست بیاورم، اما به ‌دلیل اینکه مشکلی برای استادم پیش آمد و باشگاه تعطیل شد، این راه را ادامه ندادم. پس از آن متوجه شدم یکی از دوستانم برای رشته‌ دفاع نوین نام‌نویسی کرده است. با دیدن فعالیت‌های او، من هم علاقه‌مند شدم اما در اواسط راه، با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادم، به رشته‌ هاپکیدو روی آوردم و تصمیم گرفتم تا هر سطحی ممکن است این رشته را دنبال کنم. اکنون هم دوست دارم در آینده مربی شوم و با شرکت در مسابقه‌های جهانی برای کشورم مقام‌آور باشم.»

اسما اردونی بیان کرد: «تاکنون در رشته‌ دفاع نوین یک مقام سوم استانی در زیررشته‌ سلاح و یک مقام سوم کشوری در همان رشته کسب کرده‌ام. اکنون نیز خود را برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری هاپکیدو آماده می‌کنم و به خاطر دارم در نخستین مسابقه‌ام در رشته‌ دفاع نوین که برای مدال استانی مبارزه کردم مقام نیاوردم و باختم اما تسلیم نشدم و آن‌قدر ادامه دادم تا به خواسته‌ام که پیروزی است رسیدم. شرکت در مسابقات مختلف هم سبب شد استرسی که ابتدا هنگام مسابقات داشتم کم و در عوض تمرکزم بیشتر شود.»

وی گفت: «هاپکیدو برای آموختن روش مناسب دفاع از خود عالی است و تا سطح مربیگری و مسابقات جهانی هم جای پیشرفت دارد. من هم با لطف خدا خودم را به این سطح خواهم رساند زیرا همه‌ تلاشم را می‌کنم. با توجه به تمرینات اصولی ام، هم تاکنون در این ورزش آسیبی ندیده‌ام. در کنار درسم، ورزش را بیش از هر فعالیتی دوست دارم و می‌دانم که برای موفقیت در این رشته باید اراده‌ای قوی داشته باشم. به طور کلی، ورزش برای سلامتی خیلی لازم است اما این رشته‌ ورزشی افزون بر دفاع از خود، در سن ما به رشد بهتر قد و رسیدن به تناسب اندام هم کمک می‌کند.»

وی بزرگ‌ترین هدف خودش را برای آینده اینگونه بیان کرد:« می‌خواهم در این رشته در سطح جهانی موفق شوم، یک شغل و حرفه‌ مناسب انتخاب کنم و یک زندگی عالی برای خودم و خانواده‌ام بسازم. بنابراین، همه‌ تلاشم را برای رسیدن به این هدف خواهم کرد.»

اردونی افزود:« به دوستانم پیشنهاد می‌کنم حتما ورزش کنند، به سلامتی خود اهمیت بدهند، تلاش کنند و زندگی را سخت نگیرند. همیشه درسشان را خوب بخوانند و به حرف پدر و مادرشان گوش بدهند تا در زندگی موفق شوند. از آنجا که مادرم همیشه به من امید می‌دهد و در هر شرایطی می‌گوید ناامید نشو و تلاشت را بکن، بر پیروزی‌هایم بسیار اثرگذار بوده است که من از او خیلی ممنونم.»

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار