مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان:

هدف از برگزاری سوگواره احلی‌من العسل گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی است

اصفهان (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت ,باهدف گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی یازدهمین سوگواره احلی من العسل در استان اصفهان با حضور دانش آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری سوگواره احلی‌من العسل گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی است

اکبر رحمتی مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در گفتگو با پانا گفت : عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید«مرگ نزد تو چگونه است» او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ششم ماه محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است

رحمتی تصریح کرد: با هدف گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی یازدهمین سوگواره احلی من العسل در استان اصفهان با حضور دانش آموزان برگزار شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان تاکید کرد : دانش آموزان در این سوگواره در قالب دسته جات عزاداری و سینه زنی ، به عزاداری پرداختد.
رحمتی ادامه داد: هدف دانش آموزان از شرکت در این دسته جات ، گرفتن نقش تربیتی و الگویی از حضرت قاسم (ع)بود و ما توفیق و افتخار میزبانی این عزیزان را داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار