برگزاری سوگواری دانش آموزی احلی من العسل در ایلام

ایلام (پانا) - یازدهمین سوگواره سراسری احلی من العسل همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و دانش‌آموزان منطقه ایلام در مسجد حضرت زینب(س) شهر ایلام برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سوگواری دانش آموزی احلی من العسل در ایلام

آیت الله سید محمدحسن سعیدی گلپایگانی در سوگواره احلی من العسل با بیان موارد مختلفی از فضائل حضرت امام حسین(ع) و حضرت قاسم بن الحسن (ع) و یاران ایشان، اظهار کرد: اردوگاه امام حسین (ع) سرشار از درس های ارتباط با خداوند به زیباترین شکل و شیوه است و آخرین نماز ظهر عاشورای امام و شهدایی که خود را سپر ایشان در حین خواندن نماز کردند، تنها گوشه هایی از این زیبایی هاست.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سربازان قیام خونین عاشورا افرادی معمولی نبودند؛ بلکه انسان هایی آزاده و غرق در عشق به خداوند بودند که رضای خداوند و ولی امر زمان خویش را به متاع فریبنده دنیا و یا ترس از آتش جهنم و نعمات بهشت ترجیح دادند و در راه رضای خداوند نیز مظلومانه به شهادت رسیدند.

آیت الله سعیدی گلپایگانی با بیان اینکه هدف غایی شهدای قیام عاشورا فقط خداوند بود، تاکید کرد: ما نیز هرچند در کربلا نبوده ایم اما با رفتار، کردار و گفتار خویش باید یاریگر امام زمان و دین خداوند باشیم.

وی یادآور شد: یکی از پیام های اصلی عاشورا در کنار فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اهتمام به ادای نماز اول وقت است و در منظر امام معصوم خواندن نماز اول وقت از جهاد هم مهمتر و بالاتر است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از اهداف جنگ امام حسین (ع) جهاد برای احیای نماز در بین جامعه مسلمانان بود و اکنون ما هم باید ضمن جدیت در خواندن نماز، هنگام ادای این فریضه واجب الهی غرق در عبادت و ارتباط با خالق باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام نیز ضمن تشکر از عوامل اجرایی و دست اندرکاران این مراسم، اظهار کرد: نوجوانان به داشتن الگو و قهرمان نیاز دارند و در این میان اهل بیت (ع) و به ویژه شخصیتی چون حضرت قاسم ابن الحسن (ع) بهترین الگو برای نسل جدید هستند.

عظیم حیدری افزود: شخصیتی چون حضرت قاسم (ع) با وجود سن کم اما با بهره مندی از بینش، بصیرت و درک عمیق از شرایط زمان خود، بهترین راه را برای سعادتمندی پیدا کردند.

وی گفت: برای نوجوانان حضرت قاسم (ع) الگوی کامل انسانیت است و با حضور در محافل عزا و انس با اهل بیت (ع) گام در مسیر سعادت بر می دارند و با تاسی از شخصیت کاملی چون حضرت قاسم (ع) به کمال خواهند رسید.

لازم به ذکر است که در این مراسم دانش آموزان، به سینه زنی و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخته که برخی از مداحان آن، از دانش آموزان بودند.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین پیمائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار