به همت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد؛

سوگواره سراسری «احلی‌من‌العسل» در حرم حضرت عبدالعظیم شهرری

تهران (پانا) - آیین یازدهمین سوگواره سراسری احلی‌من‌العسل با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان و نوجوانان عاشورایی مناطق شهرستا‌ن‌های استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه‌السلام) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره سراسری «احلی‌من‌العسل» در حرم حضرت عبدالعظیم شهرری

به همت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیین کشوری یازدهمین سوگواره «احلی‌من‌العسل» با حضور اصغرباقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و سایر مسئولین کشوری و استانی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه‌السلام) برگزار شد.

نوجوانان عاشورایی مناطق شهرستا‌ن‌های استان تهران در این سوگواره به تاسی از حضرت قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام با ولی عصر خویش، تجدید بیعت کردند و پیمان بستند همواره با جهاد در عرصه علم و دانش و مقابله با استکبار جهانی، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین‌اسلامی و ظهور منجی بشریت شوند.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیرامون هدف از برگزاری این سوگواره در گفت‌وگو با پانا تصریح کرد: «برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند، نیازمند الگوی همه‌جانبه‌ای هستند که دارای ابعاد مختلف تربیتی باشد؛ هدف از برگزاری این سوگواره سراسری، انس و الفت دانش‌آموزان با ابعاد شخصیتی حضرت‌ قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام به عنوان یک الگوی بارز تربیتی است که به دنبال آن روحیه دلدادگی و پیروی از امام عصر عجل‌الله‌تعالی در آن‌ها تجلی می‌شود.»

لازم به ذکر است که این اجتماع نوجوانان عاشورایی که به منظور گرامیداشت مقام حضرت قاسم‌بن‌الحسن علیه‌ا‌لسلام برگزار شد، میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود.

در پایان این مراسم، بیانیه یازدهمین سوگواره سراسری «احلی‌من‌العسل» توسط دانش‌آموز حمیدرضا رحیمی، نایب رئیس مجمع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران قرائت شد؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم»

السلام‌ علیک‌ یا‌ ابا‌عبد‌الله‌الحسین(علیه‌السلام)

اکنون که دشمنان قسم خورده اسلام عزیز، برای رسیدن به اهداف پلید و شیطانی خود، با شمشیر فریب و نیرنگ و استفاده از ابزارهای گوناگون رسانه‌ای به میدان نبرد آمده‌اند تا با تغییر فرهنگ و نشانه رفتن هویت ایرانی اسلامی و بزرگنمایی مشکلات موجود و به حاشیه راندن پیشرفت‌های بزرگ و بی‌شمار انقلاب اسلامی، ما را در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب، ناامید و متوقف کنند، ما نوجوانان عاشورایی نیز با استمداد از خدای قادر و متعال و توسل به سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز و الگو قرار دادن شهید نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم‌بن‌الحسن علیه‌ا‌لسلام و شهدای پرافتخاری همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و تبعیت از مقام معظم رهبری با صدایی رسا اعلام می‌کنیم

۱.ما نوجوانان نسل قاسم با گوش جان سپردن به رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی، حرکت‌های زیرکانه دشمنان را در بستر فضای رسانه‌ای و... شناسایی کرده و برای مقابله با آن خود را مسلح به سلاح علم و تقوا می‌نماییم.

۲.ما نوجوانان عاشورایی، تمام توان خود برای جهاد تبیین و نشان دادن عظمت، اقتدار و پیشرفت‌های بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، پزشکی، هسته‌ای و... به کار گرفته و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

۳.ما عاشقان حضرت ثارالله، به دشمنان قسم خورده انقلاب و آرمان‌های حضرت روح‌الله (رحمه‌الله‌علیه) خصوصا شیطان بزرگ، آمریکا و سگ نگهبانش در منطقه یعنی اسرائیل غاصب و ایادی خود فروخته آنها اعلام می‌داریم که برای تحقق وعده انتقام سخت، یعنی نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و به زیر کشیدن و شکستن هیمنه شیطان بزرگ، آمریکا که آرزوی تمام ملت‌های ستمدیده و آزاده جهان است، خود را مسلح به سلاح علم و تقوا خواهیم نمود.

۴. ما فرزندان ایران اسلامی و دانش‌آموختگان مکتب ثقلین، هتک حرمت قرآن کریم را محکوم نموده و با تأسّی از نوجوان قهرمان دشت کربلا و به منظور بسترسازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله‌فرجه‌الشریف و رسیدن به تمدن نوین اسلامی تمام توان خود را به کار خواهیم بست؛ و در پایان، کوتاه‌ترین دعا برای بزرگترین آرزوها: اللهم عجل لولیک الفرج

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار