معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

سوگواره احلی من العسل در32 استان و400 شهر با حضور دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی مدارس برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، پیرامون برگزاری یازدهمین سوگواره احلی من العسل توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره احلی من العسل در32 استان و400 شهر با حضور دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی مدارس برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده درباره جزئیات برگزاری سوگواره «احلی من العسل» اظهار کرد: یازدهمین سوگواره احلی من العسل با حضور دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی مدارس سراسر کشور، فردا (دوم مردادماه) مصادف با ۶ محرم در مرکز ۳۲ استان و ۴۰۰ شهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه برای تمهید مقدمات برگزاری این سوگواره، ستاد برنامه‌ریزی در وزارتخانه تشکیل شد، افزود: این ستاد با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی کشور مانند صدا و سیما، هیات رزمندگان، شهرداری، سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات برگزار شد.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، یک شعر آیینی ویژه این روز سروده شده است و میثم مطیعی (مداح برجسته کشور) فردا آن را می‌خواند و این سرود در اختیار تمام هیات‌های مذهبی برای همخوانی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تیزری درباره این سوگواره تولید شده که از رسانه‌های ملی در حال پخش است. مراسم فردا در حرم امام خمینی(ره) و شاه عبدالعظیم راس ساعت 9:30 صبح برگزار و این مراسم به صورت زنده پخش خواهد شد.

به گفته وی، پویش «نسل قاسم» نیز از فردا آغاز می‌شود و دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی در این پویش شرکت می‌کنند.

باقرزاده در پایان گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این پویش، هیات‌های خود را معرفی می‌کنند و آثار واصله به دبیرخانه برای معرفی فعالیت‌های هیات‌ها از شبکه‌های ملی پخش می‌شود در نهایت نیز افرادی که آثار فاخر به این پویش ارسال کردند به سفر مشهد مقدس و پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار