سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد:

تدوین 22 راهبرد برای ایجاد تحول در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

تهران (پانا) - سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد، برای ایجاد تحول در سازمان مرکزی تعاون روستایی 22 راهبرد تعریف شده و برنامه اقدام برای دستیابی به اهداف این راهبردها نیز تدوین شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تدوین 22 راهبرد برای ایجاد تحول در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

به گزارش ایانا، غلامرضا هادربادی بیان کرد: چشم‌اندازی که برای سازمان تعاون روستایی ایران تبیین شده، سازمان برخوردار از شبکه تعاونی‌ها و تشکل‌های توانمند در ساختار، نقش آفرین در تولید و موثر در بازار است. در برنامه تحول سازمان، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای سازمان اولویت‌بندی و وزن‌دهی شده و به دنبال آن راهبردها و برنامه‌های اقدام احصاءشده است.

وی ادامه داد: راهبردها از طریق وزن‌دهی و مقایسه زوجی اولویت‌بندی شده تا منابع موجود بر اساس اولویت‌ها هزینه شود.

هادربادی گفت: بر این اسـاس، برای سازمان تعـاون روستایی 22 راهبـرد مشخـص شده که مهم ترین آنها؛ تدوین برنامه راهبردی در سطح ملی استانی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و توان شبکه، بهره‌گیری از توان سیاست‌گذاران و مدیران ملی استانی در بخش کشاورزی با تبیین اهمیت و نقش‌آفرینی سـازمان، نظـارت و حسـابرسی به مـوقع بر شبـکه و استـان‌هـا، مستندسازی و مولدسازی اموال و املاک سازمان، هویت بخشی به کشاورزان از طریق شبکه نظام صنفی کشاورزی، باز آفرینی نقش سازمان در تامین و توزیع نهاده‌ها به‌عنوان یک حلقه وصل با کشاورزان، تجارت الکترونیک با اولویت روستا بازارها، تقویت و ساماندهی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با بهره‌گیری از منابع درون و برون سازمانی، نقش‌آفرینی در حوزه دیپلماسی غذایی و تغییر رویکرد در بحث آموزش با تاکید بر آموزش‌های حضوری برای تولید کننده‌های بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای تمام 22 راهبرد؛ برنامه اقدام در نظر گرفته شده که هر برنامه اقدام به گونه‌ای است که چه بخشی مسئول چه کاری، درچه زمانی و با چه مقدمات و الزاماتی است.

هادربادی امیدوار است: این برنامه پنج ساله، از نیمه دوم سال 1402 عملیاتی شده و منجر به بهبود و توانمندسازی شبکه تعاون روستایی گردد.

برنامه راهبردی سازمان ، یک برنامه بلند مدت با تکیه بر منافع

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قدمت حدود 6 دهه دارد. بدین معنی که یک سازمان ریشه‌دار همراه با اساسنامه مترقی است.

وی افزود: سازمان وظایف متعددی را به عهده دارد که از جمله به بهبود کمی و کیفی نظام تولید محصولات کشاورزی، توسعه شبکه‌ای تعاونی‌ها، توسعه امور زیر بنایی، ارایه آموزش، تامین و توزیع نهاده‌ها، جمع‌آوری، نگهداری، بسته‌بندی و بازاریابی محصولات، ورود در حوزه خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی، توسعه صنایع فناوری، خدمات فنی و مشاوره‌ای و نظارت ارزشیابی می‌توان اشاره کرد.

هادربادی بیان کرد: این شبکه گسترده‌ترین شبکه مویرگی حوزه کشاورزی ایران با بیش از هشت هزار تشکل است که درحال حاضر شامل 13 اتحادیه ملی، 10 انجمن ملی، فدراسیون و تشکل‌های وابسته است.

وی افزود: 26 شرکت سهامی زراعی فعال،10 شرکت کشت و صنعت، حدود 500 شرکت تعاونی روستایی زنان، بیش از سه میلیون تن ظرفیت انبارداری، حدود 70 هزار تن ظرفیت صنایع فناوری و حدود 70 هزار تن ظرفیت سرد خانه‌ای بخشی از توانمندی‌های این شبکه گسترده در سطح کشور است که برای استفاده بهینه از همه این ظرفیت‌ها طبیعتاً لازم است که یک برنامه‌ریزی راهبردی یا استراتژیک داشته باشیم.

هادربادی اضافه کرد: اسناد بالادستی در تدوین برنامه راهبردی سازمان شامل؛ قانون شرکت‌های تعاونی سال 50، اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مصوب سال 48، سیاست‌های کلی نظام در بخش کشاورزی ابلاغیه مقام معظم رهبری در سال 91، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغیه سال 92، بیانیه گام دوم انقلاب در سال 97 و سند توسعه بخش تعاون اسفند 1401 است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با حرکت بر مبنای برنامه، اهداف بخش تعاون حوزه کشاورزی و روستایی تحقق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار