امام جمعه رودهن:

هیات‌های مذهبی فرصتی مغتنم برای تقویت فکری و معرفت دینی جوانان و نوجوانان است

رودهن (پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، حضور جوانان و نوجوانان در هیات‌های مذهبی را یک فرصت مغتنم برای تقویت فکر، معرفت و شناخت دینی آنان برشمرد که توسط مسئولین، روحانیون و مداحان از این فرصت استفاده بهینه و موثری باید ببرند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌های مذهبی فرصتی مغتنم برای تقویت فکری و معرفت دینی جوانان و نوجوانان است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنوان کرد: یکی از برجستگی‌های زیست مومنانه، دوری از هوا و هوس و دوری از هواپرستی است. بهره‌مندی افراد از پاداش‌های الهی، در گرو اعمال صحیح و درست آنها است. خیلی از اضطراب‌ها و گرفتاری‌ها و سختی‌هایی که دامن گیر آدم‌ها می‌شود، نتیجه اعمال‌شان است. یک معنای پرستش به معنای اطاعت کردن است و اطاعت و فرمان‌بری باید از خدا باشد. این است که خطرناک‌ترین بت‌ها، بت هوای نفس است که موثرترین راه نفوذ شیطان است.

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان در این هیئات، فرصت مغتنمی است که مسئول هیات‌ها و روحانیون و مداحان، برای تقویت فکر و معرفت و شناخت دینی جوانان و نوجوانان عزیز ما، برنامه موثری داشته باشند و با برنامه‌ریزی درست، براساس مخاطب شناسی، بتوانند از این فرصت برای ارتقای شناخت دینی جوانان ما و آشنایی هر چه بیشتر آنها با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، بهره بگیرند.متولیان دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، همگام با مردم عزیز ما، از هیات‌های مذهبی، پشتیبانی و حمایت کنند. حمایت از هیات‌ها، هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

حسینی همچنین مطرح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد فرهنگی و اخلاقی، در سایه برپایی یک هیات در یک محل و در یک منطقه، بساط آن برچیده می‌شود، توقع مردم از اداره اوقاف و امور خیریه این است که در پشتیبانی مالی و معنوی از هیات‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ورود جدی و موثر و مشهودتری داشته باشد. بخشی از موقوفات، برای هزینه در مجالس عزاداری وقف شده‌اند یا به طور مطلق برای صرف امور خیر، وقف شده‌اند. برای فعالیت‌های فرهنگی، هزینه کرد از محل مذکور، توقع مردم است.

وی در ادامه اذعان کرد: هزینه‌ای که اداره اوقاف برای هیات‌ها و فعالیت‌های فرهنگی می‌کند، دستاوردهای مهمی دارد.اولا با تقویت برنامه‌های فرهنگی و هیات‌ها، از بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود. ثانیا اینکه مردم و جوانان و دست اندر کاران برنامه های فرهنگی، دلگرم می‌شوند و این برای تقویت این برنامه‌ها انگیزه مضاعفی ایجاد می‌کند،ثالثا اینکه شبهات و ابهاماتی که مردم نسبت به محل مصرف موقوفات دارند، مرتفع می‌شود.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: روز تاسوعا یادآور رشادت‌های حضرت عباس علیه السلام است. یکی از ویژگی‌های حضرت عباس علیه‌السلام، ویژگی تسلیم است. تسلیم در معیت و همراهی با ولی خدا، بیانگر ایمان قوی است. شالوده ایمان قوی را، تسلیم تشکیل می‌دهد. عمل هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در کشور سوئد را شدیدا محکوم می‌کنیم و از این این عمل مزبوحانه، اعمال انزجاز می‌کنیم. هدف صهیونیست‌ها، آغاز و تداوم اهانت به قرآن از طرف افراد بی‌اعتقاد، در نقاط مختلف دنیا است که با این کار، به دنبال انحراف افکار عمومی، از شرایط در حال انفجار در مناطق اشغالی است.

خبرنگار: نازنین سعیدی نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار