اعطای مشوّق‌های ویژه برای تشویق به نوسازی بافت فرسوده

تهران (پانا) - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مناطق مختلف پایتخت با حضور منطقه ۱۰ و دیدار از پروژه‌های در دست اجرای این منطقه، خواستار تسریع در تکمیل طرح‌های ترافیکی و پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در این منطقه مرکزی تهران شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اعطای مشوّق‌های ویژه برای تشویق به نوسازی بافت فرسوده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه‌ای که بعد از بازدید میدانی از منطقه ۱۰ و با حضور مشاوران و کارشناسان این کمیسیون و شهردار و معاونان منطقه در محل شهرداری این منطقه برگزار شد، بافت قدیمی، تاریخی و فرسوده منطقه ۱۰ را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و نگاه وسیع دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با اعطای امتیازات، تسهیلات و مشوق‌های ویژه بافت فرسوده، مالکان و سازندگان را تشویق به نوسازی این منطقه کنیم.

وی لزوم بازنگری کلی در شبکه معابر منطقه از طریق انجام تغییرات در جهات ترافیکی و اجرای اصلاحات هندسی را مورد تأکید قرار داد و افزود: از جمله نیازهای منطقه، افزایش ظرفیت فضای پارک خودرو است که با توجه به بازدید از عملیات اجرایی دو پارکینگ عمومی در منطقه، انتظار می‌رود ظرفیت فضای پارک منطقه به سه هزار دستگاه خودرو افزایش یابد.

تشکری هاشمی بر لزوم کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران تأکید کرد و با اعلام اینکه از جمله مصادیق این موضوع، اولویت دادن به اختصاص ناوگان نو به مناطق کم‌برخوردار است، گفت: با توجه به کم‌عرض بودن بسیاری از معابر این منطقه، عملاً امکان تردد اتوبوس از آنها وجود ندارد که می‌بایست نسبت به اختصاص مینی‌بوس و وَن و تقویت خطوط تاکسیرانی در این معابر اقدام کنیم‌.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این جلسه که شورایاران منطقه ۱۰ نیز در آن حضور داشتند، از شورایاران به عنوان افراد امین و معتمد محلات که از ظرفیت بالایی برای حل و فصل مشکلات برخوردارند، نام برد و خاطرنشان کرد: از طیق قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری حل مشکل ادامه فعالیت شورایاران با توجه به رأی دیوان عدالت اداری هستیم.

گفتنی است، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و برنامه‌های در دست انجام این منطقه، از اتمام ۵۷ پروژه عمران شهری و حمل و نقلی در این منطقه مرکزی پایتخت خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار