معاون پرورشی و فرهنگی البرز در آیین افتتاحیه مجمع شورای دانش‌آموزی البرز:

مجمع شورای دانش‌آموزی بازوی اجرایی مسائل آموزش و پرورش است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در آیین افتتاحیه مجمع شورای دانش‌آموزی استان البرز عنوان کرد مجلس دانش‌آموزی بازوی اجرایی مسائل آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مجمع شورای دانش‌آموزی بازوی اجرایی مسائل آموزش و پرورش است

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز در آیین افتتاحیه مجمع شورای دانش آموزی استان البرز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد: ماه محرم فرصت ارزشمندی برای تجدید میثاق با آرمان های امام حسین علیه السلام است تا همه شیعیان بار دیگر خوی حسینی گرفته و با این ایام مقدس همراه شوند.

وی افزود: وجود دانش آموزان دغدغه مند و مطالبه گر در مجلس دانش آموزی بسیار ضروری است. چرا که این دانش آموزان مطالبات قشر جوان و نوجوان جامعه را به مدیران و ارکان حاکمیت انتقال می‌دهند.

فتح اللهی، مجلس دانش آموزی را بازوی اجرایی مسائل آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در نیمه نخست آبان ماه هر سال در مدارس شاهد شور و شوق برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس هستیم. مجلس دانش آموزی نیز امروزه از همین شوراهای نوآموز مدارس ریشه گرفته اند و به عنوان بازوی اجرایی مسائل آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این نهاد بدون شک کمک بسیاری به مدارس کرده و به نیابت از دانش آموزان و با نگاه انقلابی مختص به جوانان ما در مسائل مختلف آموزش و پرورش ورود کرده و نقش موثری در حل این مسائل، اصلاح امور و حتی خط شکنی دارند. حال این مجلس در سطح استان با عنوان مجمع شورای دانش آموزی فعالیت می‌کند و مطالبات جامعه دانش آموز را به گوش مدیران تعلیم و تربیت و ارکان حاکمیت می‌رسانند.

وی با تاکید بر اهمیت وجود دانش آموزان مطالبه گر و دغدغه مند در مجلس دانش آموزی اظهار کرد: بدون شک مجلس دانش آموزی وظایف ارزشمندی بر عهده دارد؛ اما پیگیری این وظایف و مطالبات بیش از هرچیزی به وجود دانش آموزان و نوجوانان دغدغه مند و مطالبه گر بستگی دارد . چرا که اگر پست مهمی برعهده داشته باشیم اما در صدد پیگیری آن کوشش نکنیم کار ما فاقد اهمیت خواهد بود. بنابراین مجلس دانش آموزی نیازمند وجود دانش آموزان مسئولیت پذیر، مطالبه گر و دغدغه مند است تا مطالبات جامعه نوجوان را به گوش مدیران برسانند .

فتح اللهی خطاب به دختران منتخب مجمع شورای دانش آموزی استان خاطرنشان کرد: امروزه حجاب و عفاف امر ارزشمندی در عرصه جامعه ی اسلامی است . زنان و دختران نقش تأثیرگذاری در جامعه امروز ما دارند. دین اسلام به شکل قابل تحسینی به زنان فرصت کنشگری می‌دهد و برای آنان بستری را فراهم می‌کند تا با حفظ حجاب و عفاف خود که یکی از اصلی ترین ارزش های وی است در جامعه نقش اساسی ایفا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت کنشگری زنان و دختران در جامعه تصریح کرد: بسیاری معتقدند زنان و دختران ما باید در عرصه جامعه ایفاگر نقش کنشگر مردانه باشند، اما زنان ما می‌بایست با دیدگاه های مختص به خود و کنشگری زنانه همراه با حفظ ارزش های اسلامی در سطح جامعه فعالیت کنند ‌و بدون شک می‌توانند در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش قابل توجهی ایفا کنند.

فتح اللهی با تاکید بر اهمیت قشر زنان خانه دار نیز اضافه کرد: زنان خانواده دار در تقویت انگیزه های عمومی جامعه و رشد افراد در عرصه های مختلف تاکنون بسیار موثر واقع شده اند. همچنین تمامی کسانی که به نوعی در عرصه های گوناگون کشور منشأ خدمات ارزشمندی بوده اند تربیت شدگان دامان مادران دلسوز و بالغ هستند. بنابراین تمامی زنان و دختران ما سرمایه ای ارزشمند در سطح کشور هستند.

وی در پایان یادآوری کرد: اعضای مجلس و مجمع دانش آموزی می بایست از الگوهای اسلامی و ایرانی دفاع کرده، در رابطه با آنها گفتمان سازی کنند و آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. این یکی از مهم ترین وظایف مجمع دانش آموزی فعال و مطالبه گر است . امیدواریم با حمایت همه جانبه از نسل نوجوان و دانش آموز توسعه گر اهداف ارزشمند کشورمان ایران باشیم.

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار