بررسی وضعیت اجاره بها در شمال تهران + جدول قیمت

تهران (پانا) - بررسی‌های پانا نشان می‌دهد برای اجاره خانه زیر 80 متر در شمال تهران با ودیعه کمتر از 1 میلیارد تومان ممکن نیست و به‌تناسب آنکه از مبلغ ودیعه کم شود به مبلغ اجاره افزوده می‌شود و در این حالت اجاره‌بها بیش از دو برابر حقوق یک کارمند است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت اجاره بها در شمال تهران + جدول قیمت

با روند افزایشی قیمت مسکن در سال‌های گذشته مدت‌هاست که مستاجرین خانه‌به‌دوش شده‌اند و هر سال دریغ از سال گذشته به سمت مناطق پایین‌تر ازآنجایی‌که قبلاً بوده‌اند، ساکن می‌شوند.

اجاره‌بها در مناطق شمالی تهران به‌گونه‌ای شده است که دیگر افرادی که از طبقه متوسط و کمی بالاتر هستند و حقوق کارمندی می‌گیرند هم امکان اجاره کردن این خانه‌ها را ندارند.

در گزارشی که شهریور 1401 منتشر شد وضعیت اجاره خانه‌های 50 متری در مناطق متوسط و شمالی بررسی شد و در آن گزارش عنوان شد که اجاره یک‌خانه 50 متری در منطقه الهیه نیاز به 200 میلیون تومان ودیعه و 20 میلیون تومان اجاره است. حالا بعد از گذشت کمتر از یک سال برای اجاره یک‌خانه 50 متری در همان منطقه 500 میلیون تومان ودیعه و 35 میلیون تومان اجاره ماهیانه تعریف شده است. درواقع ودیعه چیزی بیش از دو برابر شده است و اجاره هم به‌تبع آن بالا رفته است.

مدتی قبل دولت برای کنترل بازار اجاره طرحی با عنوان ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها را به تصویب مجلس رساند، اما شورای نگهبان آن را تائید نکرد و آن را خلاف شرع و قانون اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار