معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش نکاتی را پیرامون نحوه برگزاری برنامه‌ها و انجام فعالیت‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین بیان کرد و گفت موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین

اصغر باقرزاده در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد دانش‌آموزی اربعین حسینی اظهار کرد: برای پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی را درنظر داریم تا هر مدرسه حامی یک موکب دانش‌آموزی باشد.

وی در ادامه این جلسه، به بیان نکاتی پیرامون نحوه برگزاری برنامه‌ها برای دانش‌آموزان در پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی نیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش داریم امسال پیاده‌روی اربعین حسینی با شکوه و با برنامه‌ریزی بسیار خوب برگزار شود.

وی ادامه داد: با دستور وزیر آموزش و پرورش مقدمات صدور مجوز اردوی دانش‌آموزی تسهیل شده است و امکان برگزاری اردوی دانش‌آموزی فراهم می‌شود.

پورثانی با اشاره به آماده‌سازی فضاهای دانش‌آموزی مانند برگزاری اردو، نذورات و راه اندازی موکب بیان کرد: استان قم دبیرخانه دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین است همچنین کمیته‌های دیگری مانند کمیته دانش‌آموزی، کمیته پشتیبانی و کمیته دانشگاه فرهنگیان از جمله کمیته‌های تشکیل شده برای برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی اربعین است.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم دو‌ مدرسه در نجف و کربلا را به عنوان موکب دانش‌آموزی درنظر بگیریم تا برای اسکان و پذیرایی برنامه‌ریزی شود.

پورثانی عنوان کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین ۳ موکب درنظر گرفته خواهد شد همچنین راه‌اندازی کاروان‌های دانش‌آموزی را نیز مدنظر داریم. به‌جز اردوگاه‌ها مدارس نیز به عنوان پایگاه‌های اسکان مدنظر قرار می‌گیرند.

مناهی رییس اداره قرآن، عترت و نماز استان قم نیز در این جلسه فعالیت های حوزه اربعین را تشریح و آنان را در قالب ۴ محور بیان کرد.

فعالیت استان‌های سراسر کشور مانند راه‌اندازی موکب‌ها، برگزاری پویش‌های مختلف، اجرای طرح هر دانش‌آموز نائب یک شهید؛ فعالیت‌ها در مرزها؛ فعالیت‌ها در داخل کشور؛ برگزاری یک سوگواره در بعد از اربعین از جمله موارد ذکر شده از سوی مناهی بود.

رضا قمرزاده مدیرعامل موسسه منادی تربیت در این جلسه با اشاره به تهیه بسته محتوایی برای توزیع در موکب‌ها در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: در محور تولیدات کتاب شعری تهیه شده است که ویژه کودکان خواهد بود. همچنین کتاب عربی زبانی آماده شده است که در مسیر اربعین توزیع می‌شود. برای نوجوانان نیز کتابی را با محوریت امام زمان (عج)، کربلا و اربعین درنظر گرفتیم.

وی در این جلسه کتاب‌هایی را که درباره عاشورا و اربعین است معرفی کرد و گفت: مقرر شده است این کتاب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین توزیع شوند.

گفتنی است اعزام بیش از ۵ هزار دانشجومعلم برای پیاده‌روی اربعین توسط دانشگاه فرهنگیان؛ اجرای پویش سفیران حسینی در پیاده روی اربعین و انجام فعالیت‌های متعدد در قالب محورهای موکب‌های مرزی و برون مرزی و اعزام‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار