سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا:

احداث پتروشیمی میانکاله بر اساس مصوبه هیات وزیران است

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره پیگیری‌های قضایی پرونده پتروشیمی میانکاله توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
احداث پتروشیمی میانکاله بر اساس مصوبه هیات وزیران است

مسعود ستایشی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال پانا مبنی بر پیگیری‌های قضایی پرونده پتروشیمی میانکاله اظهار کرد: احداث پتروشیمی میانکاله بر اساس مصوبه اسفندماه سال ۹۹ هیات وزیران صورت پذیرفته است و هیات وزیران برابر این مصوبه، استقرار این واحد صنعتی را مجاز دانسته است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس موازین قانونی و اسناد بالادستی وظیفه ارزیابی زیست‌محیطی پروژه‌ها را بر عهده دارد و باید امور را به احسن وجه تمشیت کند. این سازمان در چند مرحله مخالفت خود را با احداث پتروشیمی میانکاله به لحاظ اینکه زیستگاه حیات وحش است و ثبت جهانی صورت گرفته و آلایندگی زیست محیطی دارد، اعلام کرده و درخواست ابطال مصوبه را کرده است.

ستایشی ادامه داد: همچنین اشکالات دیگری از نظر دادستانی در زمینه واگذاری ۹۰ هزار هکتاری زمین وجود داشته که مورد بررسی قرار گرفته است و در مرحله‌ای هم منجر به توقف پروژه شده است. لذا این اقدامات یک عقبه دارد و آن هم مجوز هیات دولت است. این مجوز صرف نظر از درستی یا هر چیز دیگری، باید مورد توجه قرار بگیرد و اقدام شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اگر هیات وزیران، نظر سازمان محیط زیست را منطبق با موازین می‌داند باید درباره ابقا یا لغو مصوبه مذکور تصمیم بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار