اعلام وضعیت اینترنت سیار و ثابت در ایران 

تهران (پانا) - سایت جهانی اسپیدتست در آخرین آمار خود از رشد یک رتبه‌ای سرعت اینترنت ثابت و افت ۲ رتبه‌ای اینترنت سیار کشورمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام وضعیت اینترنت سیار و ثابت در ایران 

سایت اسپیدتست در آمار جدید خود که مربوط به ماه‌ ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) از افزایش یک رتبه‌ای سرعت اینترنت ثابت در کشور خبر داد.

بنابر این گزارش که به تازگی منتشر شده است، اکنون رتبه اینترنت ثابت ایران نسبت به ۱۸۰ کشور دیگر که در این رتبه‌بندی حضور دارند با یک پله ارتقاء نسبت به ماه گذشته به جایگاه ۱۴۵ رسیده است. بر اساس شاخص «میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت ۱۱.۸۰ مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود ۲.۳۶ مگابایت بر ثانیه و میزان تاخیر (latency) ۲۹ میلی‌ثانیه است.

اینترنت همراه اما در ماهی که گذشت با افت رو به رو شد. بر اساس آخرین آمار سرعت اینترنت همراه با ۲ پله افت در مقایسه با ۱۴۰ کشور جهان به جایگاه ۶۷ رسیده است. سرعت دانلود اینترنت همراه ۳۴.۶۵ مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۰.۳۳ مگابایت بر ثانیه و میزان تاخیر (latency) ۲۹ میلی‌ثانیه است.

رتبه‌بندی دیگر این سایت مربوط به پایتخت کشورها است. در این رتبه‌بندی سرعت اینترنت سیار در استان تهران با ۵ پله افت به جایگاه ۹۲ با سرعت دانلود ۳۳.۴۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت آپلود ۹.۷۲ مگابیت‌برثانیه و میزان تاخیر ۲۶ میلی‌ثانیه است. این مقایسه بین ۱۶۹ پایتخت کشورهای لیست صورت گرفته است.

اینترنت ثابت تهران نیز ۴ پله افت داشته و اکنون در جایگاه ۱۶۴ از ۱۹۴ قرار گرفته است. سرعت دانلود ۱۲.۵۴ مگابیت‌برثانیه، سرعت آپلود ۲.۶۱ مگابیت‌برثاینه و میزان تاخیر ۲۷ میلی‌ثانیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار