صدور گذرنامه‌های زیارتی 5 ساله با یک هشتم قیمت برای زائران عتبات

تهران (پانا) - سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور از صدور گذرنامه‌های زیارتی 5 ساله با قیمت مناسب برای زائران عتبات خبر داد و گفت متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در اپلیکیشن «پلیس من» ثبت یا حضوری به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه مرکز استان خود مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور گذرنامه‌های زیارتی 5 ساله با یک هشتم قیمت برای زائران عتبات

به گزارش سایت پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند.

وی ادامه داد: با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده، فیمابین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت گرفته با پلیس مقرر شده، گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

سخنگوی فراجا با تصریح این که صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفته، بیان داشت: اعتبار این گذرنامه ها ی زیارتی، مانند دیگر گذرنامه ها 5 سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه های محرم و صفر در نظر گرفته شده است، هر چند که رایزنی های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هزینه صدور گذرنامه حدود 50 هزار تومان برآورد شده که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت می باشد.

به گفته منتظرالمهدی، گذرنامه زیارتی از زمان ثبت درخواست تا تحویل، بین 3 تا 5 روز کاری به در منزل متقاضیان خواهد رسید.

سخنگوی فراجا در خصوص زمان دریافت گذرنامه گفت: فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن پلیس من، انجام می شود و برای آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و ارسال نمایند.

سردار منتظرالمهدی در خصوص صدور گذرنامه برای اتباع خارجی مقیم ایران تصریح کرد: این افراد می بایست با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت نمایند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد؛ در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پلیس از بهمن ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال های گذشته برگه تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین المللی صادر و به درِ منزل آنها ارسال کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار