مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

عملکرد سازمان دانش‌آموزی فارس در حوزه‌های تخصصی هویتی را تایید و تحسین می‌کنم

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تحسین عملکرد سازمان دانش‌آموزی در حوزه‌های تخصصی هویتی، بر اهمیت نقش و جایگاه علمی شیراز در تبدیل شدن به کریدور علمی و فناوری ایران و کشورهای اسلامی تاکید کرد و محوریت تحقق این امر را بر عهده سازمان دانش‌آموزی فارس گذاشت.

کد مطلب: ۱۳۸۷۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد سازمان دانش‌آموزی فارس در حوزه‌های تخصصی هویتی را تایید و تحسین می‌کنم

محمدخلیل عسکری در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی فارس، ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان دانش‌آموزی فارس در برگزاری برنامه‌های مبتکرانه و خلاقانه، از مسئولان سازمان دانش‌آموزی در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش خواست تا در کنار سایر ماموریت‌های خود، کریدور علمی و فناوری شیراز در ایران و در بین کشورهای اسلامی را با همکاری معاونت متوسطه و بسیج دانش‌آموزی محقق کنند.

وی ادامه داد: بازیابی و بازسازی هویت ملی آن چیزی است که ما نسبت به آن دغدغه‌مند هستیم و اگر بر روی این مسئله کار نکنیم با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه هویت ملی، شهدای دانش‌آموز شاهچراغ را به عنوان نمونه‌های بارز هویت قلمداد کرد.

عسکری افزود: در ۱۸ ماه گذشته فعالیت سازمان دانش آموزی فارس دریافتیم هر جا در برنامه‌های آموزش و پرورش سازمان با تمرکز ورود کرد موفقیت حاصل شد، بدین سان ضمن تشکر از اقدامات انقلابی سازمان دانش‌آموزی فارس عملکرد ایشان را تایید و تحسین می‌کنم و درخواست دارم اقدامات فرهنگی و تربیتی متناسب با محرم را به صورت جدی در دستور کار قرار دهید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم و لزوم حضور دانش‌آموزان در هیات مذهبی به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های مذهبی برکت آفرین گفت: باید دانش‌آموزان را به حضور در محافل برکت‌آفرین به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترغیب کنیم و تشکل‌های دانش‌آموزی به خوبی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

عسکری با اشاره به اقدامات مدرسه فضای مجازی در سازمان دانش‌آموزی، اقدامات این مدرسه از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، تولید محتواها و سرودهای تولید شده در این مدرسه را از فعالیت‌های گفتمان ساز سازمان دانش آموزی قلمداد کرد و بر حمایت همه جانبه از آن تاکید کرد.

مرتضی کریمی، رییس سازمان دانش آموزی فارس نیز در این جلسه ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و همچنین نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس از برنامه‌های گفتمانی سازمان دانش‌آموزی استان فارس در ۱۹ ماه گذشته گفت: آنچه در سازمان دانش آموزی استان فارس اتفاق افتاد و مورد تحسین عموم مردم قرار گرفته حاصل اعتماد به اندیشه دانش‌آموزان جهت هدایت و اجرایی کردن برنامه‌های تربیتی است.

مشاور‌ مردمی سازی مدیرکل آموزش و پرورش گفت: از ابتدا معتقد بودم اگر می‌خواهیم برنامه‌ها را در سطح مدرسه اجرا کنیم باید ضمن تشکیل هیئت اندیشه‌ورز دانش‌آموزی، زمام امور را به دانش‌آموزان بسپاریم، ‌به همین سبب هم در تدوین برنامه نوجوانان حرم، هم در اجرا و هم در ارزیابی از ظرفیت مشاوران دانش‌آموز بهره بردیم.

مسئول مجامع تخصصی فرهنگیان جوان استان فارس افزود: جذب و آموزش بیش از ۱۰ هزار مدرس تربیتی جوان و ساماندهی ۷ هزار مربی در سال تحصیلی گذشته را یک انقلاب عظیم در حوزه نیروی انسانی سازمان دانش آموزی دانست که حاصل تلاش‌های مدیران جوان سازمان دانش‌آموزی مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش دانست.

کریمی افزود: سازمان دانش‌آموزی فارس در ایام محرم ضمن ساماندهی هیئت‌های دانش‌آموزی ویژه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلف از جمله چاپ ویژه‌نامه تنجه (جوانه)، تولید فیلم کوتاه مسیر عشق، برگزاری ویژه برنامه دختران بانوی بهشت، برپایی نمایشگاه معبر نوجوانی و برنامه گفت‌وگو محور پیشتاز فداکاری را در دستور کار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار