اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا:

دست‌و‌پای الکی می‌زنیم؛ فوتبال ایران ورشکسته است

بیرانوند چون تنهاست، عرض اندام می‌کند/ فقط شعار می‌دهیم و دروغ می‌گوییم/ با رفتن کریم باقری و دایی، فوتبال ایران ضرر می‌کند

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است، تمام باشگاه‌ها بدهکار هستند و در واقع فوتبال ایران به ورشکستگی رسیده و دست و پای الکی می‌زنند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دست‌و‌پای الکی می‌زنیم؛ فوتبال ایران ورشکسته است

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: «اوایل شروع نقل‌و‌انتقالات عقب افتادیم و در سردرگمی بودیم اما رفته رفته با بازیکنان خودمان تمدید کردیم و الان در کل عقب نیستیم. معتقدم باید بهتر عمل می‌کردیم و اگر قرار بود خریدی داشته باشیم، ابتدا باید مهاجم گلزن می‌خریدیم. تیم نیاز به یک مهاجم درجه یک دارد. متاسفانه پیدا کردن مهاجم خوب در بازار ایران سخت است. با این قیمت‌ها هم که نمی‌شود مهاجم خارجی خوب گرفت.»

وی افزود: «غیر از لوکادیا که سال قبل به تیم ما آمد، ما بازیکن به درد بخوری نگرفتیم. پریرا که واقعا افتضاح بود. ما الان دفاع راست و چپ کلاسیک و رونده می‌خواهیم. حتما دروازه‌بان دوم خوب که ذخیره بیرانوند باشد، می‌خواهیم. اگر یک بازی بیرانوند مصدوم یا محروم شود، آن وقت تکلیف چیست؟ ما در هافبک خیلی بازیکن داریم و حالا می‌گویند عزت‌الهی هم می‌آید. ما نیاز به پلی میکر داریم. در بعضی پست‌ها ترافیک بازیکن است و بعضی پست‌ها فقط یک بازیکن داریم. باید کادر فنی تدابیری بیاندیشید و توازن را برقرار کند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «علی نعمتی در پست دفاع چپ خوب نبود اما در اواخر فصل توانست از لحاظ روحی روانی بالا بیاید و در دو سه بازی عملکرد خوبی داشت. ما باید در ۳ جام حضور داشته باشیم و نیاز به نیمکت قدرتمند داریم. ریخت و پاش‌های کشورهای عربی با پول مفتی که دارند، را می‌بینید. واقعا با این وضعیت می‌شود با تیم‌های عربی مقابله کرد؟ فوتبال ما درآمدزایی ندارد و وابسته است. الان باشگاه‌های ما باید برای پول به هزار و یک نهاد دولتی آویزان شوند تا بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند.»

اسماعیل حلالی گفت: «سقف قرارداد در این بازار هیچ کاربردی ندارد. با این قانون اتفاقات بدتر هم می‌افتند. نهادهای نظارتی باید واقعا با جدیت به قراردادها ورود پیدا کنند. باید بگویند چجوری یک دفعه ۴۰۰، ۵۰۰ درصد قراردادها را افزایش دادند؟ بازیکنی که یک میلیارد قراردادش بود، چرا به یک باره باید ۱۶ میلیارد شود؟ بازیکنی که نیمکت‌نشین است چرا باید بالای ۱۵ میلیارد قراردادش باشد؟ باشگاه‌های ما همه بدهکارند. فوتبال ما به ورشکستگی کامل رسیده اما نمی‌خواهند قبول کنند. دست و پای الکی می‌زنند. حرفم این است که فوتبال ایران چند پله از تیم‌های آسیایی عقب افتاده و پسرفت داشتیم، پس با چه حسابی پول بازیکنان ما این همه افزایش پیدا کرده است؟.»

وی افزود: «ما اصلا در فوتبال ما آموزش نداریم. نه بازیکنی پرورش می‌دهیم و نه آینده‌نگریم. آن‌هایی هم که به جایی می‌رسند با تلاش خودشان بوده است. چرا باید بیرانوند که همه چیزش را از پرسپولیس دارد، به یک باره ساز جدایی بزند؟ او تنهاست و دارد عرض اندام می‌کند. در تیم رقیبی ندارد. من می‌گویم در ایران رقیبی ندارد. با احترام به نیازمند و اخباری که گلرهای خیلی خوبی هستند اما حداقل دو سطح پایین‌تر از بیرانوند قرار دارند. ما اگر بتوانیم ۲۰ تا مثل بیرانوند بسازیم، آن وقت هم قیمت‌ها را کنترل کردیم و هم اینکه نیازی نیست ناز بازیکن را بکشیم.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «این قدر باید بازیکن بسازیم که وقتی بیرانوند سرما خورد، بداند که برای گرفتن جایگاهش باید تلاش کند. چرا بیرانوند آن حرکت را کرد؟ چون ما مثل او نساختیم و نداریم. چون فقط دروغ می‌گوییم و شعار می‌دهیم. بالاخره هر آدمی مشاوری دارد. من به تصمیم بیرانوند کاری ندارم چون در زندگی‌اش نیستم که ببینم چه رفتاری با او شده است. ولی اگر جای او بودم این کار را نمی‌کردم. یادم می‌آید رحمتی گلر اول ایران بود اما زمان کی‌روش، مصاحبه کرد و گفت که خسته‌ام. بعد از آن دیگر رنگ تیم ملی را ندید.»

اسماعیل حلالی با اشاره به جدایی کریم باقری گفت: «کریم آدم ارزشمندی است. جدای توانایی و مهارت‌های فنی که دارد، اعتبارش روی هر نیمکتی که باشد، یک دنیا می‌ارزد. وزن نیمکت را سنگین می‌کند. اگر کسی هم بخواهد به نیمکت پرسپولیس بی‌حرمتی کند، با دیدن و به احترام کریم جرأت نمی‌کند حرف بزند. در این سال‌ها فقط نیمکت تیم فولاد بود که آن حرکات زشت را رقم زدند. کریم ضرر نمی‌کند و این فوتبال است که با رفتن کریم باقری‌ها و علی دایی‌ها ضرر می‌کند. باید در فوتبال کسانی که زحمت کشیدند به آن‌ها احترام بگذارند. باید از کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی و باقری تقدیر می‌کردند. اما مگر برای علی دایی‌ها این کار را کردند؟ در فوتبال ایران این انتظار و توقع را نداشته باشید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار