معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

رویداد «الف‌تا» زمینه امید و تحول را در مدیران مدارس ایجاد کرد

مهارت کدنویسی برای ورود دانش‌آموزان به «هوش مصنوعی» ضروری است

قم (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رویداد «الف‌تا» زمینه امید و تحول و نیز توجه به مهارت‌آموزی را در مدیران ایجاد و تقویت کرد، گفت آموزش مهارت کدنویسی و برنامه‌نویسی برای ورود دانش‌آموزان به عرصه هوش مصنوعی دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رویداد «الف‌تا» زمینه امید و تحول را در مدیران مدارس ایجاد کرد

محمد‌مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد برگزاری رویداد بزرگ «الف تا» در آموزش و پرورش بودیم.

وی افزود: در شرایطی که معمولا مشکلات و نقایص و سیاه‌نمایی‌هایی در آموزش و پرورش از سوی برخی رسانه‌ها برجسته شده و هیچگونه تصویری از افتخارات و تلاش‌های مدیران پرتلاش دیده نمی‌شود، رویداد «الف تا» بخشی از پیشرفت‌های مدارس و تجربیات و اقدامات موفق مدیران را به بهترین وجه، در معرض دید همگان قرار داد.

کاظمی ادامه داد: این رویداد تجربه موفقی بود و زمینه ایجاد تحول و امید را در مدیران واحدهای آموزشی فراهم کرد و نشان داد تحول دست‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه مدارسی که در رویداد «الف تا» شرکت کرده بودند، عمدتا عادی دولتی، روستایی و عشایری بودند، گفت: مدارس فوق اقدامات کم نظیر و قابل توجهی در راستای سند تحول انجام داده بودند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مشابه رویداد «الف تا» بایستی در سطح استان‌ها هم برگزار شود تا موجب موج آفرینی و انعکاس موفقیت‌های تمامی مدارس سطح کشور گردد.

وی با اشاره به بازخورد بازدید مدیران دیگر دستگاه ها از نمایشگاه «الف تا» گفت: مدیرانی از سایر وزارتخانه ها در بازدید از نمایشگاه مذکور از این همه خلاقیت و نوآوری و پیشرفت و مهارت در مدارس، متعجب شده بودند.

کاظمی همچنین برگزاری رویداد «ساخت ایران» ذیل نمایشگاه «الف تا» را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در این رویداد، ایده‌ها و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان هنرستانی به نمایش گذاشته شده بود و نمایش آن همه ابتکارات جالب از سوی دانش آموزان، دور از انتظار بود.

وی گفت: برگزاری این رویداد، روزنه امید را در ذهن و دل مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و اهمیت مهارت‌‌آموزی را به عنوان یک ضرورت در جامعه و کلید موفقیت فردای دانش آموزان بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهد.

کاظمی تاکید کرد: یکی از اهداف سند تحول، حرکت از حافظه محوری به سمت مهارت و کار عملی است و بخشی از آن شامل فراگیری مهارت‌های نرم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هوش مصنوعی اشاره و ابراز کرد: دروازه ورود به هوش مصنوعی برنامه‌نویسی است و در متوسطه نسبت به مهارت کدنویسی و تقویت تفکر طراحی الگوریتمی دانش‌آموزان تاکید داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: نظام آموزشی ما باید دالانی باشد که دانش‌آموزان را وارد بازار کار کند نه اینکه هدف، صرفا ورود به دانشگاه باشد.

وی همچنین بر تقویت مدارس ابتدایی در بحث مهارت‌آموزی تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل موفقیت مدارس ابتدایی، عدم تنوع در این نوع مدارس است.

کاظمی ادامه داد: ثبات مدیریتی، توجه به ساماندهی نیروی انسانی، تقویت سرانه مدارس و برنامه‌محوری از راه‌های تقویت مدارس عادی دولتی است و متاسفانه مشاهده شده برخی مدیران، با آیین‌نامه اجرایی مدارس، آشنایی ندارند.

وی همچنین تداوم اجرای دقیق رتبه‌بندی معلمان، سازماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان و آمادگی برای بازگشایی مدارس را از مهمترین موضوعات و مسائل در ماه‌های پیش‌رو خواند و گفت: شعار ما امسال در بازگشایی مدارس، ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی است.

‌در ابتدای این جلسه، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان، بر ضرورت دعوت از خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت و تجهیز هنرستان‌های جدید تاکید کرد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار