معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

معلم به عنوان کلیدی‌ترین عنصر آموزش در کیفیت مدارس تاثیرگذار است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معتقد است معلم به عنوان کلیدی‌ترین عنصر آموزش در کیفیت مدارس، تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم به عنوان کلیدی‌ترین عنصر آموزش در کیفیت مدارس تاثیرگذار است

معصومه نجفی‌پازوکی نقش معلم را به عنوان کلیدی‌ترین عنصر آموزش در کیفیت مدارس اثرگذار دانست و افزود: گام برداشتن در مسیر به‌روز کردن معلم و مجهز کردن او به استانداردهای بین‌المللی، در ارتقاء کیفیت آموزش تاثیرگذار خواهد بود.

وی در بحث آموزش با تاکید بر انتخاب روش کار گفت: در این فرایند برای آموزش معلمان شبکه‌سازی صورت گرفت به‌گونه‌ای که در کل کشور ۱۲ هزار شبکه 10 نفره که ۱۲۰هزار معلم را پوشش داد، زیر نظر این برنامه قرار گرفتند.

نجفی‌پازوکی افزود: در دهه 90 تغییر کتب درسی درحالی انجام شد که معلم به دلیل عدم دریافت آموزش کافی تسلط درمورد رویکردهای این برنامه‌ها نداشت و لازم بود دراین باره اقدامی صورت گیرد؛ لذا آموزش برنامه‌های درسی فارسی، علوم، قرآن، هدیه‌های آسمانی، سواد دیجیتال و ریاضی انجام شد، شبکه‌سازی صورت گرفت و یک گفتمان آموزشی مستمر در جریان قرار گرفت و در پایان فرایند تصمیم برآن شد که معلمان مجری طرح، طراحی آموزشی خود و اجرای بخشی از آن را برای ما در سامانه‌ای که ایجاد شده بود بارگذاری کنند و خوشبختانه استقبال خوبی شد.

وی افزود: بارگذاری ۲۰ هزارو ۵۰۲ اثر که تقریبا ۲۰درصد مخاطبان را شامل می‌شد؛ نشان داد که گام اول آموزش با روش شبکه‌سازی و حلقه‌هایی که در کل کشور شکل گرفت برای مخاطبان جذاب بوده و اثربخشی خوبی داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آثار در مناطق به صورت مجازی بررسی شد و پس از ارائه بهترین‌ها در یک جلسه حضوری، داوری صورت گرفت و حلقه دیگر گفتمان آموزشی در همین قسمت ایجاد شد، از این رو معلمانی هم که در جریان کار نبودند به مسیر ایجاد شده پیوستند و از این طریق مانند یک دوره آموزشی بهترین کارها و تجارب آموزشی را با تحلیلی که درمورد تدریس‌ها انجام شد دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: سپس در هر منطقه منتخبین به انتخاب مخاطبان به مرحله استانی راه یافتند و از هر استان در هر یک از موضوعات هشت‌گانه درسی ۸ نفر به سطح کشور راه یافت که نهایتا در کشور ۲۵۶ اثر انتخاب شدند. پس از آن با داوری‌های انجام شده ۳۲ نفر به برنامه عصر جدید یادگیری معرفی شد.

نجفی درخصوص انتخاب مخاطبان اظهار کرد: مخاطبان این رویداد، دانشجو معلمان، معلمان آموزش ابتدایی و متخصصان این حوزه هستند که با حضور در این جمع هم به تحلیل آثار می‌پردازند؛ هم اشاعه گفتمان آموزشی در حال انجام است و هم داوری از طرف آنان انجام می‌شود.

معاون وزیر در پایان تصریح کرد که این کار بسیار جدی برای به اشتراک گذاشتن بهترین رخدادهای آموزشی در آموزش ابتدایی انجام شد و تداوم خواهد داشت و ابراز امیدواری کرد که بازتاب خوبی در جامعه آموزشی و دربین والدین داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار