مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه جشنواره امید فردا:

جشنواره امید فردا بستر عرضه توانمندی‌های فرهنگی، هنری دانش‌آموزان است

اهواز (پانا) - جشنواره فرهنگی هنری امید فردا یکی از بسترهایی است که آموزش و پرورش کشور فراهم کرده است تا دانش‌آموزان بتوانند توانمندی‌های خود در عرصه‌های فرهنگی و هنری را به نمایش بگذارند و بتوانند در رقابت با سایر همسالان خود بهترین آثار خود را ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره امید فردا بستر عرضه توانمندی‌های فرهنگی، هنری دانش‌آموزان است

مسعود حمیدی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری امید فردا گفت: یکی از بسترهایی که آموزش و پرورش کشور فراهم کرده است تا دانش آموزان بتوانند توانمندی های خود در عرصه های فرهنگی و هنری را به نمایش بگذارند و بتوانند در رقابت با سایر همسالان خود بهترین آثار خود را ارائه دهند.

حمیدی نژاد اضافه کرد: ۳۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مرحله منطقه ای در جشنواره فرهنگی هنری فردا شرکت کردند و بالغ بر ۱۴۴۷ مقام استانی توسط دانش آموزان کسب شد. همچنین ۲۴ شهرستان موفق به کسب رتبه های برتر استانی شدند و علاوه بر این ۳۱ شهرستان موفق به کسب رتبه های اول؛ دوم؛ سوم و شایسته تقدیر شدند. در پایان نیز ۲۲۸ دانش آموز خوزستانی به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه برگزاری جشنواره های فرهنگی در این سطح نقش مهمی در ترویج گفتمان تحولی در جامعه ایفا می کند؛ توضیح داد: دانش آموزان به عنوان طلایه داران تحقق تمدن اسلامی نقش مهمی در ترویج گفتمان فرهنگی تربیتی در جامعه ایفا می کنند و این مهم می بایست از طریق بسترسازی برای نشان دادن توانمندی های فرهنگی دانش آموزان محقق و میسر شود.

وی در پایان گفت: امروز تحقق جهاد تبیین به یک برنامه اولویت دار در عرصه فرهنگی کشور مبدل شده است و البته پیشبرد این هدف مهم و متعالی می بایست از طریق شیوه های نوین و تحولی دنبال شود و هنر به عنوان یک شیوه تعاملی و اثربخش بستر خوبی برای انتقال مفاهیم تربیتی در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار