سرگروه آموزشی منطقه ۱۵:

ارزش‌های حقیقی «تعاملی بودن محیط‌های آموزشی»

تهران (پانا) - توجه به ارزش‌های حقیقی «تعاملی بودن محیط‌های آموزشی» در غرفه‌های بازی و یادگیری آموزش و پرورش شهر تهران در نمایشگاه بین‌المللی «الف تا» یک اصل کلی است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ارزش‌های حقیقی «تعاملی بودن محیط‌های آموزشی»

فاطمه مختاریان پور؛ سرگروه آموزشی منطقه ۱۵ در غرفه چهارم ابتدایی نمایشگاه بین المللی الف تا در توضیح این غرفه بیان کرد: «غرفه بازی و یادگیری منطقه ۱۵ و ۱۶ که مخصوص بازی های پایه چهارم ابتدایی بود از روز اول نمایشگاه میزبان بازی های تمام مناطق برای آموزش های این پایه بوده است. این غرفه بازی های ترکیبی و تلفیقی تمام دروس را که تنها مختص به پایه چهارم ابتدایی بود در خود جای داد است.»

سرگروه آموزشی منطقه ۱۵ در ادامه در رابطه با اساس بازی های غرفه گفت: «بیشتر بازی های این غرفه مخصوص درس ریاضی است و پس از آن درس فارسی بیشترین تعداد بازی را داشته است. چرا که این دروس علاوه بر سنگین بودن از لحاظ بار آموزشی بیشترین امکان ترکیب با بازی‌ها را دارد. دانش آموزان و معلمان خود می‌توانند با استفاده از بازی های این غرفه مباحثی را که در آن چالش ایجاد شده برطرف کنند. در درس فارسی، مباحثی همچون کلمه سازی، مترادف و متضاد، جمله سازی، املای کلمات که از سخت ترین بخش های این درس است در این غرفه بازی های مختلفی را به خود اختصاص داده است. این بازی ها را آموزگاران به همراه دانش آموزان خود طراحی کرده و به اجرا درآوردند. برخی از بازی‌ها نیز دستسازه دانش آموزان با راهنمایی معلمان‌شان بود.»

وی در پایان در جمع بندی صحبت ها به تاثیر بازی در یادگیری دانش آموزان اظهار کرد: «ایجاد موقعیت‌های یادگیری تعاملی در دانش آموزان، روش‌های مطلوب آموزش و پرورش به شمار می‌آید. تجربه معلمان و اساتید نشان داده ارزش‌های حقیقی «تعاملی بودن محیط‌های آموزشی» بر میزان یادگیری دانش آموزان تاثیری بسیار داشته است.»

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار