مدیر کل دفتر امور کل زنان و خانواده استانداری کرمانشاه:

نسل جوان امروز توانایی ایجاد تحول در عرصه جمعیت را دارد

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل دفتر امور کل زنان و خانواده استانداری کرمانشاه درسمینار خانواده و چالش‌های جمعیتی پیش‌رو که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار شد، سرنوشت نسل جوان امروز را با تحولاتی عظیم پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نسل جوان امروز توانایی ایجاد تحول در عرصه جمعیت را دارد

زهرا جانجانی، مدیرکل دفتر امور کل زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در گفت و گو با پانا گفت: در مقام مشاوره و روانشناس اوضاع استان کرمانشاه مخصوصا برای جمعیت جوان آنچنان مناسب نیست.

وی خطاب به جوانان کرمانشاهی اظهار کرد: شما که نسل جوان هستید کاری را که انجام می‌دهید متفاوت تر و متمایز از دیگر افراد است؛ چرا که به آن معنایی که قشر جوان با این قبیل موضوعات مواجه است دیگر افراد مواجه نیستند و این موضوع قطعا در سرنوشت نسل جوانمان تاثیرگذار است.

همچنین وی در رابطه با بحث کنشگر بیان کرد: در شهر ما کنشگر خوب بسیار نایاب است، آمار کنشگران واقعی و دلسوز برای کرمانشاه بسیار ناچیز است و بهبود این موضوع کار دولت و مسئولین نیست، این کار یک کار مردمی است باید عمده جامعه پای کار بیایند؛ همانگونه که هنگام کرونا و زلزله و سیل و نهضت سواد آموزی و ... مردم پای کار آمدند و مشکلات حل شدند، در این زمان نیز با همراهی مردم نیم بیشتری از مشکلات حل می‌شود.

علیرضا مراتی سخنران اول برنامه نیز اظهار کرد: جامعه هدف ما نسل جوان است، کسانی که در عرصه مشکلات، چالش ها و ساختار های جمعیتی خانواده درگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این سمینار اطلاعات مفیدی تبادل شد به همین علت امکان ادامه این روند و برگزاری این قبیل برنامه ها با حضور کارشناسان صاحب نظر و صاحب فن بسیار بالاست.

وی در رابطه با موضوع ادامه روند برگزاری چنین سمینارهایی افزود: امید است با همت استانداری، وزارت ورزش و حتی بهزیستی در این حیطه گام بگذاریم و از ابعاد مختلف چنین بررسی هایی نتیجه گیری های مناسبی داشته باشیم.

سخنران دوم برنامه سجاد حیدریان نیز گفت: در سمینار امروز موضوع مهم جمعیت، خانواده و چالش های مربوطه مورد بررسی واقع شد.

وی افزود: به این دلیل موضوع خانواده و چالش های جمعیتی پیش رو انتخاب شد که در حال حاضر در جهان و به خصوص در کشور عزیزمان ایران این موضوع در حال وقوع است.

وی گفت: مسئله چالش های جمعیتی که بر اساس ۴مولفه اساسی تولد، ازدواج، طلاق و مرگ است و از قضا برنامه امروز بر اساس داده های آماری و جمعیت شناسی که در بعد همین ۴ واقعه مهم آرمانی قرار دارد، ارائه شد.

وی در رابطه با مفید بودن برنامه ای که به اجرا درآمد افزود: با توجه به اطلاعات جمعیت شناسی، آماری و روانشناسی که در طی برگزاری سمینار ارائه شد و هم چنین روانشناسی طلاق که مورد بررسی قرار گرفت و همه اینها با توجه به زمانی که در اختیار داشتیم باعث می‌شوند که جلسه را مفید و مقبول ارزیابی کنم.

حیدریان در مورد پارامترها و موضوعات مهمی مانند طلاق، علت بالارفتن سن ازدواج در شهر کرمانشاه و پیش بینی کننده های طلاق به علت گرایش کمتر جوانان به ازدواج و افت ازدواج و بالارفتن طلاق گفت و از دل این اطلاعات رد و بدل شده راهکارهای مربوطه توسط وی مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنگار: سارینا رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار