والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان؛ صعود مقتدرانه ایران به نیمه‌نهایی

رقابت با بلغارستان برای صدرنشینی

تهران (پانا) - تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی مقابل تایلند، صعودش را به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان قطعی کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان؛ صعود مقتدرانه ایران به نیمه‌نهایی

تیم والیبال جوانان ایران که دیروز لهستان را 3 بر صفر برده بود، عصر امروز چهارشنبه تایلند را هم با همین نتیجه شکست داد و به همراه بلغارستان از گروه E راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در این مسابقه در 3 سِت متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۹ حریف خود را شکست دادند تا صعودشان به جمع 4 تیم برتر مسابقات قطعی شود.

امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، شایان سپهری‌فرد، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) بازیکنانی بودند که از ابتدای بازی با تایلند برای ایران به زمین رفتند. در دیداری که قضاوت آن به عهده داورانی از بلغارستان و بحرین بود.

برتری ایران از همان سِت اول شروع شد و بازیکنان با سرویس‌های خوب اجازه ندادند تایلندی‌ها تاکتیک‌هایشان را پیاده کنند. گلزاده در امتیازات آخر با 5 سرویس پیاپی به امتیاز رسید. ایران این ست را ۲۵ بر ۱۱ و با اقتدار برد. ایران در مرحله گروهی نیز تایلند را 3 بر یک شکست داده بود.

سرمربی تیم ملی بعد از برد ایران در ست نخست به گلزاده، به‌نژاد و نصری استراحت داد و علی حق‌پرست، یونس جوان و پندار مؤمنی را به زمین فرستاد و با این حال ایران توانست این ست را ۲۵ بر ۱۶ به پایان ببرد. در ست سوم از ترکیب اولیه فقط سپهری‌فرد در زمین مانده بود و مومنی‌مقدم از پوریا حسین‌پور هم بازی گرفت. این ست را هم ایران با برتری کامل و ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان رساند.

برای تایلند که از طریق رنکینگ سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را گرفته است، حضور در بین 8 تیم اول این رقابت‌ها موفقیت بزرگی بود. تماشاگران این تیم در هر بازی در سالن حضور دارند و از تیم و بازیکنان حمایت می‌کنند و حتی با بازیکنان حریف عکس یادگاری می‌گیرند.

شوک بزرگ به لهستان وارد شد. آن‌ها که دیروز 3 بر صفر مغلوب ایران شده بودند، امروز هم با همین نتیجه مقابل بلغارستان شکست خوردند تا جایی بین 4 تیم اول نداشته باشند. این تیم که در رده نوجوانان قهرمان شده بود، امیدوار بود قهرمانی را در رده جوانان هم تکرار کند اما حالا با 2 شکست، شانسی برای صعود به جمع 4 تیم برتر ندارد.

فردا (پنج‌شنبه ۲۲ تیر) تیم‌های ایران و بلغارستان در آخرین بازی مرحله دوم خود برای صدرنشینی در گروه E مقابل هم قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار