مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

سقف تدریس دبیران مدارس خاص تا حداکثر ۵۰ درصد ساعات موظف

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، سقف تدریس دبیران مدارس خاص را تا حداکثر ۵۰ درصد ساعات موظف بیان کرد و گفت بر اساس این مصوبه، دبیران باتجربه و توانمند حداکثر نیمی از ساعات موظف خود را می‌توانند در مدارس خاص تدریس کنند و باقی ساعات کاری خود را باید در مدارس دولتی تدریس کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سقف تدریس دبیران مدارس خاص تا حداکثر ۵۰ درصد ساعات موظف

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان در دومین همایش مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی در مشهد مقدس اظهار کرد: امسال برای اولین بار بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمره کل نهایی داوطلبان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی اِعمال شد که لازم است مدیران مدارس، دقت و توجه بیشتری به تحلیل نتایج آزمون‌های نهایی و ضوابط نحوه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات دانش‌آموزان داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تقویت مدارس دولتی در راستای بیانات مقام معظم رهبری، تعیین سقف تدریس دبیران مدارس خاص تا حداکثر ۵۰ درصد ساعات موظف است. بر اساس این مصوبه، دبیران باتجربه و توانمند حداکثر نیمی از ساعات موظف خود را می‌توانند در مدارس خاص مانند تیزهوشان، نمونه دولتی و غیره تدریس کنند و باقی ساعات کاری خود را باید در مدارس دولتی تدریس کنند. این تصمیم، فرصت خوبی را در اختیار مدیران مدارس دولتی برای جذب نیروهای توانمند قرار می‌دهد.

سلطانیان به ضرورت به‌روزرسانی و اصلاح مصوبات و آیین نامه های مربوط به رشته علوم و معارف اسلامی تاکید نمود و تصریح نمود: مدیران مدارس معارف مشکلات، موانع و پیشنهادهای خود را به دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری جهت بررسی و تصمیم گیری مطلوب، ارسال نمایند.
عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با شمردن وظایف و مهارت‌های مورد نیاز مدیران مدارس معارف، اظهار داشت: توجه ویژه به هدایت تحصیلی دانش آموزان و راهنمایی آنان به رشته‌های تحصیلی مناسب ضروری است تا دانش آموزانی که پس از دریافت دیپلم، قصد ورود به بازار کار را دارند، وارد شاخه‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش شوند و با آموزش مهارت به آنان، زمینه حضور دانش آموزان در مشاغل مورد نیاز جامعه فراهم گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار