جلسه بررسی الزامات، چالش‌ها و راهکارهای توسعه گردشگری سلامت برگزار شد

تهران (پانا) - جلسه بررسی الزامات، چالش‌ها و راهکارهای توسعه گردشگری سلامت با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بررسی الزامات، چالش‌ها و راهکارهای توسعه گردشگری سلامت برگزار شد

بابک نگاهداری در این جلسه با تشریح فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر اساس وظایف تعریف شده خود، علاوه بر مجلس شورای اسلامی، به سایر نهادهای دولتی و حاکمیتی راهکار و مشورت ارائه می‌دهد و در همین راستا نیز تلاش می‌کند از پنجره فرصت برنامه هفتم توسعه استفاده کند و با ورود به موضوعاتی که برای کشور حائز اهمیت است، نتایج بررسی‌های کارشناسی خود را در اختیار مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها قرار دهد.

وی با اشاره به جایگاه گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه گفت: در ماده 72 لایحه برنامه هفتم توسعه به موضوع گردشگری سلامت پرداخته شده و دولت در این زمینه درآمد سالیانه 2 میلیارد یورو را هدف خود قرار داده‌ است.

نگاهداری جایگاه ایران در حوزه گردشگری سلامت را به نسبت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور نامناسب ارزیابی کرد و افزود: امروزه پنجره فرصت‌های مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت در کشور به وجود آمده است که می‌تواند به تبدیل شدن ایران به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری سلامت منطقه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش سطح رفاه جامعه، مردم برای کسب خدمات پزشکی و درمانی حاضر به پرداخت هستند.همچنین هزینه خدمات پزشکی در کشورهایی مانند ایران نسبت به خیلی از کشورها کمتر است و این موضوع زمینه را برای جذب گردشگران سلامت به کشور فراهم می‌کند.علاوه بر موارد قبلی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که جمعیت بیشتر جوامع در حال حرکت به سوی سالمندی است و این نکته هم یکی دیگر پنجره فرصت‌های مناسب برای جذب گردشگران سلامت است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های یک حکمران خوب، این است که به موقع فرصت‌های توسعه و پیشرفت را شناسایی کند و بتواند آن‌ها را تا مرحله اجرا راهبری کند.

نگاهداری گردشگری سلامت را یکی از فرصت‌های پیش آمده برای توسعه کشور دانست و گفت: ایران پتانسیل مناسبی در حوزه نیروهای متخصص و ارائه خدمات پزشکی دارد و این پتانسیل‌ها وقتی در معرض انتخاب و تجربه گردشگران سلامت قرار می‌گیرند، علاوه بر کسب منافع اقتصادی، موجب تقویت و شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام سلامت و پزشکی کشور می‌شود.

در پایان این نشست مقرر شد مجموعه مباحث و پیشنهادهای مطرح شده و سایر گزارشات تفصیلی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی جمع‌آوری شود و همزمان با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، این پیشنهادها از طریق دفاتر تخصصی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار