راه‌اندازی قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب در اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب کشور با مرکزیت اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۶۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب در اردبیل

حسن رنجبر اقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی شمالغرب کشور با مرکزیت اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در ایرانشهر سیستان و بلوچستان اولین قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی کشور راه اندازی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با راه اندازی این قرارگاه استان‌های شمالغرب کشور در تجهیز امکانات و نوسازی ناوگان سمپاشی به نحوی عمل کنند تا در صورت بروز آسیب‌ها و تهدیدهای کشاورزی به سرعت مقابله با آنها مورد توجه قرار گیرد.

رنجبراقدم به وضعیت ایستگاه آراللو و مزارع سیب زمینی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: وضعیت شیوع بیماری سفیدک دروغی مورد بررسی قرار گرفت تا در مزارع دیرکشت امکان مقابله با این بیماری فراهم آید.

وی تغییرات جوی و اقلیمی در کنار رطوبت بالا و بارندگی‌ها را علت شیوع این بیماری در مزارع عنوان کرد و گفت: از سال ۷۶ تاکنون شاهد شیوع بیماری سفید دروغی در مزارع سیب‌زمینی نبودیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امکان کنترل بیماری در مزارع درگیر با سفیدک دروغی وجود ندارد، گفت: تنها در مزارعی که کاشت دیرهنگام سیب زمینی داشتند می‌توانیم راهکارهای پیشگیرانه با سمپاشی انجام شود.

رنجبراقدم تصریح کرد:متأسفانه بخش عمده ای از مزارع اردبیل و نمین براثر شیوع این بیماری و کشت زودهنگام سیب زمینی دچار خسارت شده اند که ضرورت دارد اقدامات بعد از برداشت محصول مورد توجه قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار