کارشناس مسئول مشاوره پاکدشت عنوان کرد:

پاکدشت، پرچمدار نمود هدایت تحصیلی

پاکدشت (پانا) - کارشناس مسئول مشاوره آموزش و پرورش پاکدشت در همایش هدایت تحصیلی، پاکدشت را از شهرستان‌های فعال در حوزه هدایت‌ تحصیلی برشمرد و خواستار ادامه این روند شد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پاکدشت، پرچمدار نمود هدایت تحصیلی

هدایت تحصیلی برنامه‌ای به منظور راهنمایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌ است که هر ساله توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به منظور تسهیل این امر برای دانش‌آموزان پاکدشتی، همایش هدایت تحصیلی با حضور مدیران و مشاوران و در اداره آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد.

طیبه ایوبی کارشناس مسئول مشاوره و سخنران این مراسم ضمن تشکر از مشاوران و مدیران فعال پاکدشتی عنوان کرد: پاکدشت بیشترین نمود هدایت تحصیلی و بیشترین آمار را بین سایر مناطق در نظرسنجی‌ها به نسبت جمعیت دانش آموزی دارد، امیدواریم که این آمار خوب در نحوه صدور هدایت تحصیلی نیز دیده شود و علامت‌ سوال کمتری در ذهن دانش‌آموز باقی بماند.

وی در ادامه در رابطه با تغییرات هدایت‌تحصیلی و روال اداری آن توضیح داد و گفت: هدایت تحصیلی در حال حاضر تک برگی و دارای 12 اولویت است، امتیاز بررسی‌های مشاوره ای بسیار مهم است، نمرات امتحانات ترم دوم که از دانش‌آموزان ثبت‌شده است، تنها نمرات موثر در هدایت تحصیلی است.

ایوبی همچنین افزود: امکان تعیین رشته مجدد برای دانش‌آموزانی که نمره کمی گرفته‌اند وجود دارد، طبق آیین‌نامه این حق را به دانش‌آموز می‌دهیم، این کار طی یک مدت زمان محدود انجام می‌شود و در این فرآیند فرم تعیین وضعیت به صورت کاغذی وجود ندارد و کاملا سیستمی انجام می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالات حاضرین در ارتباط با تراز منطقه گفت: آیین‌نامه هدایت تحصیلی و روال آن وزارت‌خانه‌ای است، تلفیق عملکرد تحصیلی دانش‌آموز و ظرفیت منطقه باعث افت یا رشد تراز می‌شود.

سید اصغر میرقاسمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با حضور در جمع مشاوران گفت: شرایط هدایت تحصیلی برای دانش‌آموز و دبیر دشوار است، چرا که آینده دانش‌آموز را می‌سازد، از مشاورین و دبیران درخواست دارم که کمک حال دانش‌آموز باشند، شما مدیران نیز پایه‌گذار تحول در آموزش و پرورش هستید، تعامل با مسئولین آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دهید تا شاهد تحول مثبت در این نظام باشیم.

خبرنگار دانش‌آموز: سپیده خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار