فارس میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور شد

مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از میزبانی شیراز در برگزاری مسابقات والیبال و بسکتبال بانوان فرهنگی کشور با حضور ۵۲ تیم از سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فارس میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور شد

سید کاظم حسینی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور
بعداز ۱۳ سال تعطیلی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد نشاط و امید‌آفرینی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات امسال برای دومین سال است که در کشور از سطح منطقه برگزار می‌شود که در استان فارس در سطح مدارس بیش از ۲۵ هزار نفر از فرهنگیان در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بدمینتون و بسکتبال تنیس روی میز در دو گروه خواهران و برادران و دو رده سنی زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال برگزار شده است.

حسینی ادامه داد: مسابقات فرهنگیان خواهر در رشته‌های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۰ تیم ورزشی در خردادماه برگزار شده است که از این تعداد ۹ تیم به مسابقات کشوری راه‌یافته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت امیدآفرینی در جامعه، گفت: این مسابقات توانسته به خوبی در ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط و شادابی همکاران و معلمان موثر باشد به طوری که این نشاط و شادابی به کلاس‌های درس نیز کشیده شده است.

در سال تحصیلی جاری حدود ۲۱۵ هزار نفر از معلمان در سه بخش رقابتی، منطقه‌ای و استانی شرکت کرده‌اند و هم اکنون استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی میزبان برگزاری این دوره از مسابقات در سطح کشوری هستند.

به گفته حسینی، از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه، شیراز میزبان ۲۹ تیم والیبال خواهران و ۲۳ تیم بسکتبال از سراسر کشور است که در مجموع ۷۲۰ نفر داور، ناظر و عوامل اجرایی در برگزاری این مسابقات نقش دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، حضور ۲۳ نفر از معلمان فارس به عنوان عوامل اصلی برگزار‌کننده این مسابقات در کل کشور را از افتخارات استان برشمرد و افزود: همکاران استان فارس در قالب عناوین مختلف از جمله ناظرکل تا سرپرست فنی مسابقات و داوری مسابقات در برگزاری این رقابت‌ها نقش دارند.

مسابقات والیبال در سه سالن‌ شهدای دانش‌آموز ناحیه یک، سالن پوریای ولی، نرجس و بسکتبال در سالن رضوان برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی فارس از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در یکسال گذشته در فارس از ۲۳ صدم به ۲۹ صدم مترمربع در سال جاری رسیده است، گفت: با این حال از نظر سرانه ورزشی ما استان بیست و پنجم در کشور هستیم و همچنان با کمبود فضای ورزشی مواجه هستیم.

به گفته وی، تیم والیبال فرهنگیان خواهر فارس، سال گذشته نایب قهرمان کشور بوده است و امید است تا امسال قهرمانی را از آن خود کنند و در سال گذشته در مجموع در مسابقات ورزش فرهنگیان کشور در مجموع رشته‌ها، استان فارس مقام اول کشور را کسب کردند و امیدواریم امسال این مقام اولی را کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشعل مسابقات فرهنگیان را ۵ نفر از معلمان ورزشکار استان فارس حمل می‌کنند، گفت: افتتاحیه این مسابقات شب چهارشنبه از ۱۹ تا ۲۱ در مجموعه ورزشی بعثت شیراز برگزار می‌شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود هزار نفری معلم درش تربیت بدنی در استان خبر داد و افزود: استان فارس با بیش از ۹۰۰ هزار دانش‌آموز و ۸ هزار واحد آموزش و ۲ هزار معلم تربیت بدنی، همچنان در نیروی انسانی، تجهیزات و فضای ورزشی دارای کمبود است که با توجه به برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در این استان امیدواریم اعتبارات بیشتری به ایم استان تخصیص داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار