رئیس فدراسیون اسکواش خبر داد:

‌همکاری فدراسیون با آموزش‌وپرورش برای توسعه اسکواش؛ نخبه‌یابی در دستورکار

کمیته کودکان فدراسیون اسکواش به سمت مهدکودک‌ها خواهد رفت/ فدراسیون اسکواش به‌دنبال حضور تیم دختران رده‌های سنی نوجوانان ‌در مسابقات قهرمانی آسیا در دالیان چین است

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه استعدادیابی و ‌توسعه و افزایش مخاطبان از هدف‌ها و و برنامه‌های این فدراسیون است از همکاری جدی‌تر با وزارت آموزش و پرورش برای توسعه این رشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
‌همکاری فدراسیون با آموزش‌وپرورش برای توسعه اسکواش؛ نخبه‌یابی در دستورکار

به گزارش روابط عمومی‌ فدراسیون اسکواش، ‌امیر عزیزی‌پور‌ گفت: شاخص‌های مختلفی در راستای استعدادیابی از سوی کمیته مربوطه در فدراسیون نهایی شده که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، به طوری که وظیفه اصلی هیات‌های استانی استعدادیابی است. فدراسیون اسکواش با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری داشته که به‌زودی بروزرسانی می‌شود تا علاوه بر استعدادیابی، از مکان‌های آموزش و پرورش برای توسعه اسکواش بیشتر استفاده شود.

رئیس فدراسیون اسکواش خاطر‌نشان کرد: کمیته کودکان در راستای توسعه و استعدادیابی در این فدراسیون فعال شده که به سمت مهدکودک‌ها خواهد رفت و این روند سلسله‌وار تداوم خواهد یافت. این اقدام در فرهنگ‌سازی اسکواش در بین آحاد جامعه تاثیرگذار خواهد بود و علاوه بر نخبه‌یابی، می‌توان نفرات مستعد را شناسایی و فعال کرد.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: اکنون سه هزار ورزشکار سازمان یافته و دارای کارت بیمه ورزشی این رشته در کشور فعال هستند، اما بررسی‌ها و آمارهای فدراسیون در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت حرفه‌ای، تفریحی و همگانی در این رشته فعالیت دارند. شمار بیشتر ورزشکاران سازمان یافته می‌تواند بلندگوی فدراسیون در سطح وزارت ورزش و بلندگوی هیات‌های استانی در نقاط مختلف کشور برای مطالبه‌گری باشد.

رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به فعالیت بخش بانوان افزود: نگاه فدراسیون بر تفکیک جنسیتی نیست و حتی در دوره‌های مدرسی، جمعیت بانوان نسبت به آقایان بیشتر بود. بیش از نیمی از مجموع بیمه‌شدگان اسکواش را بانوان تشکیل می‌دهند و ما به دنبال حضور تیم دختران رده‌های سنی نوجوانان و جوانان همچون آقایان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در دالیان چین هستیم. حضور بانوان و شوق و علاقه آنان به فعالیت در این رشته ورزشی وظیفه فدراسیون را نسبت به دختران امروز و مادران فردای جامعه بیشتر می‌کند.

وی درباره حضور اسکواش در بازی‌های آسیای هانگژو گفت: به شدت پیگیر تحقق این اتفاق مهم در ۲ بخش آقایان و بانوان هستیم، اما این حضور تاکنون نهایی نشده است.

رئیس فدراسیون اسکواش به تمرکززدایی اردوهای تیم ملی اشاره کرد و افزود: در راستای استفاده از ظرفیت استان‌های کشور، این اردوها خارج از تهران برگزار می‌شود. یک مرحله از اردوی تیم‌های رده‌های سنی نوجوانان و جوانان پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در دالیان چین در گلستان‌ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار