رئیس اداره متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

دانش‌آموزان باید با آگاهی از رشته‌هایی که در آینده بازار کار دارد، انتخاب رشته کنند

مشهد(پانا) - رئیس اداره متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد یکی از موضوعات مهمی که در متوسطه اول وجود دارد، هدایت تحصیلی است و دانش‌آموزان پایه نهم به تنهایی نمی‌توانند انتخاب رشته را رقم بزنند. همچنین دانش‌آموزان باید با آگاهی از رشته‌هایی که در آینده بازار کار دارد، انتخاب رشته کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان  باید با آگاهی از رشته‌هایی که در آینده بازار کار دارد، انتخاب رشته کنند

علی اکبر فنودی، رئیس اداره متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «یکی از انتخاب های زندگی هر فرد، انتخاب رشته است و فاکتورهای علاقه‌مندی، توانایی، استعداد و ظرفیت رشته‌ای که می‌خواهد در آن ادامه تحصیل دهد، در رضایت شغلی آینده دانش آموزان موثر است.»

وی افزود:«برای انتخاب رشته، فرم های نظر دانش آموز، اولیا و نظر معلم و مشاور، سوابق تحصیلی پایه های هفتم، هشتم و نهم تکمیل و بر مبنای آنها ظرفیت دانش آموز برای انتخاب رشته سنجیده می شود. انتخاب درست رشته باعث انتخاب مسیر درست در زندگی دانش آموز می شود.»

رئیس اداره متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: «انتخاب رشته دانش آموزان باید متوازن باشد و همه به سمت یک یا چند رشته گرایش پیدا نکنند تا همه نیازها و شغل های کشور تامین شود.»

فنودی بیان کرد: «دانش آموزان اگر درست هدایت نشوند، به سمت رشته هایی که تراکم زیاد است، گرایش می یابند و آینده شغلی مناسبی ندارند. مشاور و معلم باید بر اساس توسعه متوازن دانش آموزان را هدایت کنند تا نتایج مناسبی در استان کسب کنیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه کریمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار