معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور در سال گذشته به ایران

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت، ارز وارد کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۵۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور در سال گذشته به ایران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ سعید کریمی با اشاره به این که در حال حاضر ۲۴۷ مرکز درمانی، مجوز گردشگری سلامت دارند، افزود: در رتبه‌بندی جهانی که توسط یک موسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در بین کشورهای جهان معرفی شده است.

کریمی، بیشترین گردشگر سلامت مراجعه‌کننده به ایران‌ را مربوط به 10 کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: در بین این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان و تاجیکستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعا مبدا بیش از ۹۰ درصد گردشگران سلامت ایران بوده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از 5 قاره جهان، گردشگر سلامت داشته است، یادآور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیت‌ها چند صد هزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشورها نیز به ویژه از قاره‌ها و مناطق دوردست محدود بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار