صعود ۷ تیم به فینال لیگ ملت‌های والیبال

نبرد فرانسه، صربستان و هلند برای سهمیه آخر

تهران (پانا) - با توجه به جدول رده‌بندی لیگ ملت‌های والیبال، 7 تیم صعودکننده به مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال مشخص شدند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
صعود ۷ تیم به فینال لیگ ملت‌های والیبال

به گزارش ایسنا؛ در جریان هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی والیبال ایران مقابل بلغارستان قعرنشین با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. پس از این شکست، نگاهی به جدول رده‌بندی و شانس صعود هر تیم به دور بعدی این مسابقات که در لهستان کار خود را دنبال می‌کنند، انداختیم.

7 تیم برتر جدول رده‌بندی به همراه لهستان، میزبان مسابقات (مجموعا 8 تیم با لهستان) راهی مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال می‌شوند که ایران با شکست مقابل بلغارستان به کلی شانس صعود را از دست داد.

صعود ۷ تیم قطعی شد

با توجه به جدول رده‌بندی، تیم ملی والیبال ژاپن که در ۱۰ بازی خود شکستی در کارنامه نداشته، صدرنشین مقتدر این مسابقات است. این تیم با ۱۰ پیروزی پیاپی، صعود خود به دور بعدی این مسابقات را قطعی کرده است. همچنین تیم‌های ملی آمریکا، ایتالیا و لهستان که هر کدام به ۸ برد دست یافته‌اند، صعودشان به مرحله بعدی این مسابقات قطعی است(لهستان به دلیل میزبانی صعودش از قبل مسجل بود).

تیم‌های آرژانتین، برزیل و اسلوونی هم هر کدام با ۷ پیروزی در رده‌های پنجم تا هفتم این مسابقات ایستاده‌اند و با توجه به اختلاف امتیازی که با تیم‌های هشتم به بعد دارند حتی در صورت باخت در بازی‌های بعدی، صعودشان قطعی است.

نبرد هلند، فرانسه و صربستان برای سهمیه آخر فینال

اما رقابت بین 3 تیم فرانسه، صربستان و هلند برای تصاحب سهمیه آخر فینال داغ است. هلند با ۱۱ بازی و کسب ۵ برد و ۱۷ امتیاز در رده هشتم است، صربستان با ۱۰ بازی و کسب ۵ برد و ۱۳ امتیاز در رده نهم قرار گرفته و فرانسه با ۹ بازی و کسب ۴ برد و ۱۲ امتیاز همچنان دارای شانس صعود است.

اما بامداد امشب یک دیدار حساس بین فرانسه و صربستان برگزار می‌شود و تیم برنده، شانس صعودش بسیار بالا خواهد برد. صربستان در بازی آخر، بلغارستان را پیش رو دارد که بازی راحتی است اما فرانسه باید در 2 دیدار دیگر به مصاف آمریکا و آلمان برود.

هلند هم که با باخت امروز مقابل ژاپن شانسش کم شده است در تک بازی باقی مانده خود برابر اسلوونی قرار می‌گیرد.

۶ تیمی که شانسی ندارند

در طرف مقابل، تیم‌های ایران، بلغارستان، آلمان، کانادا، کوبا و چین که همگی دارای ۲ برد هستند، شانس صعود به دور بعدی این مسابقات را به کلی از دست داده‌اند. با توجه به اینکه در جدول رده‌بندی ابتدا تعداد بردها و سپس امتیازات تیم‌ها مهم است و همچینن با توجه به اینکه این تیم‌ها 2 بازی دیگر در پیش دارند، می‌توان گفت که این 6 تیم شانس صعود به دور بعدی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را به کلی از دست داده‌اند.

جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها تا پایان بازی‌های امروز جمعه:

۱- ژاپن، ۱۰ بازی ۱۰ برد، ۲۷ امتیاز

۲- آمریکا، ۹ بازی ۸ برد، ۲۴ امتیاز

۳- ایتالیا، ۱۱ بازی ۸ برد، ۲۳ امتیاز

۴- لهستان، ۱۰ بازی ۸ برد، ۱۹ امتیاز

۵- آرژانتین، ۱۰ بازی ۷ برد، ۲۲ امتیاز

۶- برزیل، ۱۱ بازی ۷ برد، ۲۲ امتیاز

۷-اسلوونی، ۱۱ بازی ۷ برد، ۲۲ امتیاز

۸- هلند، ۱۱ بازی ۵ برد، ۱۷ امتیاز

۹- صربستان، ۱۰ بازی ۵ برد، ۱۳ امتیاز

۱۰- فرانسه، ۹ بازی ۴ برد، ۱۲ امتیاز

۱۱- ایران، ۱۰ بازی ۲ برد، ۹ امتیاز

۱۲- بلغارستان، ۱۰ بازی ۲ برد، ۸ امتیاز

۱۳- آلمان، ۱۰ بازی ۲ برد، ۷ امتیاز

۱۴- کانادا،۱۰ بازی ۲ برد، ۶ امتیاز

۱۵-کوبا، ۱۰ بازی ۲ برد، ۶ امتیاز

۱۶- چین، ۱۰ بازی ۲ برد، ۶ امتیاز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار