در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر؛

جشن دانش‌آموختگی 205 دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا) - با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان جشن دانش‌آموختگی 205 دانشجو معلم پسر پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن دانش‌آموختگی 205 دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی بوشهر برگزار شد

رضا درویشی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی استان بوشهر در این جشن باشکوه ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و دانش آموختگی دانشجو معلمان در سالن همایش این پردیس اظهار کرد: انسان تا زمانی که زنده است از علم اندوزی و کسب دانش خود را بی نیاز نمی بیند و همیشه دنبال فراگیری دانش است و از این حیث انسان دانشجو و انسان در طلب دانش هیچ وقت فارغ التحصیل نمی شود.

درویشی خطاب به دانش آموختگان ورودی 98 گفت: امیداورم که همه شما به مراحل بالای علمی رسیده و بدانید که علم و دانش دریای بیکرانی است هر چه انسان در آن غوطه ور شود، بیشتر از این دریا بهره مند می شود و امید که همه ما معلمینی ولایی و معنوی باشیم.

درویشی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این جشن بیان کرد: کار معلمی بسیار ارزشمند است و امیدوارم همه شما با طی مدارج بالاتر نه تنها مقاطع علمی بالاتر را طی کند بلکه سواد علمی شما نیز افزایش یافته و حقیقتا دانش آموخته را فرا بگیرید.

وی ادامه داد: شما دانش آموختگان ورودی 98 سفیران این دانشگاه هستید که به زودی وارد نظام تعلیم و تربیت می شوید و نیاز است که سفیرانی نمونه و الگو باشید؛ چرا که کلاس معلم در واقع پل صراط معلم هست و این بسیار مهم است و باشد که شما معلمینی منظم، مقتدر، پرکار و به روز باشید.

درویشی اضافه کرد: باید خودمان را هم به دانش تخصصی و هم به مهارت هایی که لازمه کار ما در تدریس است، مسلح شویم و مهم است که به این مسائل توجه کافی داشته باشیم.

وی با بیان برخی ویژگی های معلمی متذکر شد: باید سعی کنیم که معلمی خوب و واقعی باشیم و هم صدای شما و هم سیمای شما در کار معلمی اثرگذار است و معلم باید درس معاد و درس معاش و زندگی به مخاطب خود دهد که هر دو مهم است و در کلاس معلم باید منیت و تکبر را از خود دور کرده و تواضع و فروتنی را چراغ راه خود کند و باید برخی مسائل را در کلاس تحمل کرده تا نتیجه مطلوب حاصل شود و باید تشویق سرلوحه کار قرار گیرد و تاب آوری معلم باید بالا باشد.

درویشی تصریح کرد: معلم شدن آسان و معلمی کردن سخت است و باید نقاط قوت و ضعف دانش آموز را با هم ببینیم و معلم باید خود را از تغذیه فکری بی نیاز نداند و باید در کلاس حال معلمی و حال تدریس خوب را داشته باشید و معلم در کلاس درس عاطفه داشته باشد؛ چرا که عاطفه در کلاس نقطه عطف کار معلمی است.

وی ابراز داشت: معلم خوب باید ارتباط خوب داشته باشد و معلم ما باید چون مشاور امین راهنمایی و راهگشایی کند و رازدار دانش آموز باشد و باید تدبیر در امور داشته و همواره مهارت آموزی در حوزه تدریس را مد نظر داشته باشیم و معلم امروز باید به مهارت های مختلفی که لازمه زندگی امروز است مجهز باشد و نماز اول وقت را ویژه مد نظر داشته و سفیران نماز و اقامه نماز در مدارس باشید؛ چراکه دانش آموزان از شما الگو می گیرند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امیدوارم که همواره در همه مراحل زندگی موفق باشید و پس از این نیزهمچنان با دانشگاه ارتباط داشته باشید.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این جشن ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و دانش آموختگی دانشجومعلمان اظهار کرد: شما دانشجو معلمان، نومعلمان و معلمان امام جامعه خودتان در مجموعه مدرسه و محیط پیرامونی خواهید بود.

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی با بیان اینکه معلمان کار مهم و بزرگی در جامعه دارند، گفت: در روایات ما آمده است که اگر می خواهیم دیگران را تعلیم و تربیت کنیم اول باید خودمان تعلیم دیده و تربیت یافته باشیم.

حسینی با آروزی بهترین ها برای دانشجویان از درگاه خداوند متعال و اینکه دوره دانشجویی دوره خیلی مهمی است، بیان کرد : این جشن باید جشن دانش آموختگی مرحله اول ما باشد ولی همواره باید به دنبال کسب علم و دانش در مراحل بالاتر بود وباید مطالعه بیشتر کنیم و مباحث جدید را یاد بگیریم.

وی تصریح کرد: از فرصت تابستان خود را برای حضور در سنگر و جایگاه معلمی مهیا کنید؛ چرا که شما معلمان جایگاه بسیار والایی در جامعه خویش دارید و انسان ها را می خواهید تعلیم و تربیت دهید.

حسینی گفت: باید دانش آموزان خود را طوری تعلیم و تربیت دهید که دوست دارید همانطور معلمان دیگر بچه های خودتان را تعلیم و تربیت دهند.

معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس علامه طباطبایی بوشهر نیز در این جشن ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و دانش آموختگی دانشجومعلمان اظهار کرد: دانشجومعلمان ورودی 98 در طول دوران تحصیل با توجه به بحران کرونا و آموزش مجازی از اسفندماه 98 تا فروردین 1401 سال های سختی داشتند و تنها دو ترم تحصیلی را با حضور در دانشگاه طی کردند.

علی اکبر قاسمی گفت: از شما می خواهیم برای همه کاستی هایی که در این مدت آموزش حضوری در دانشگاه وجود داشته به بزرگواری خود ما را ببخشید.

قاسمی افزود : هیات رئیسه دانشگاه نیز بر این مهم واقف هستند که شان و جایگاه معلمی شما بسیار بالاتر از این بوده است و در این راستا ما نیز نهایت تلاش خود برای رضایتمندی نسبی شما به کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: برای همه شما در کسوت معلمی آرزوی توفیق دارم و امیدوارم در دستگاه تعلیم و تربیت نسل آینده را نسلی بسیار بسیار فرهیخته، انقلابی و اسلامی پرورش دهید تا بتوانیم جایگاه ایران اسلامی را آنچنان که شایسته و بایسته آن هست، ارتقا دهیم.

در این جشن حق دوست معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه حضور داشتند و چندین برنامه فرهنگی از جمله مسابقات فرهنگی، خیام خوانی، شعرخوانی توسط عرفان قاسمی قاسموند، اجرای آهنگ عید غدیر توسط علیرضا رسولی، اجرای طنز، خاطره گویی، پخش نماهنگ کلاس زندگی و در نهایت سوگندنامه دانشجویی توسط دانشجویان ایراد شد و عکس یادگاری ورودی های 98 پایان بخش این جشن بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار