معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه:

یکی از علل جاودانی بودن حادثه بزرگ غدیرخم، نزول دو آیه از آیات قرآن‌کریم درباره این واقعه است

فیروزکوه (پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم، یکی از علل جاودانی بودن حادثه بزرگ غدیرخم را نزول دو آیه از آیات قرآن‌کریم درباره این واقعه د انست و گفت تا روزی که قرآن باقی است این واقعه تاریخی نیز باقی خواهدبود و از خاطره‌ها محو نخواهدشد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
یکی از علل جاودانی بودن حادثه بزرگ غدیرخم، نزول دو آیه از آیات قرآن‌کریم درباره این واقعه است

مرتضی پاک، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم به محضر امام زمان، همکاران فرهنگی، اولیا و دانش‌آموزان،با اشاره به آیات شریف کتاب آسمانی گفت:« "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالت والله یعصمک من الناس" ولایت و جانشینی امام پس از پیامبر از موضوعات خطیر و پراهمیتی بود که جا داشت ابلاغ آن مکمل رسالت باشد و خودداری از بیان آن مایه نقص در امر رسالت شمرده شود.»

وی افزود:« "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً" واقعه غدیر هرگز فراموش نمی‌شود چون پیامبر به حضرت علی(ع) فرمود؛ برخیز که من تو را به پیشوایی مردم و راهنمایی آنان پس از خود برگزیدم. هر کس که من مولای او هستم، علی هم مولای اوست. مردم بر شما لازم است از پیروان راستین و دوستداران واقعی علی باشید. "فمن کنت مولا فهذا ولیه فکونوا له اتباع صدق موالیا" .»

پاک بیان کرد:« یکی از علل جاودانی بودن حادثه بزرگ غدیر نزول دو آیه از آیات قرآن‌کریم درباره این واقعه است و تا روزی که قرآن باقی است این واقعه تاریخی نیز باقی خواهد‌بود و از خاطره‌ها محو نخواهد شد.»

وی تصریح کرد:« عید غدیرخم برترین و بالاترین عیدهای امت من است. امامان شیعه آداب خاصی را برای عیدغدیر نقل کرده‌اند. از جمله گرفتن روزه، مراسم افطاری، پوشیدن جامعه نور، دیدار با مؤمنان، مصافحه، هدیه دادن و هدیه گرفتن، ذکر صلوات، غسل در ظهر روز عید و زیارت اماکن متبرکه به ویژه بارگاه علی‌بن‌ابیطالب به آنها تأکید شده‌است. به عقیده اکثریت شیعیان عید غدیر، سید اعیاد و بزرگ‌ترین عیدها در اسلام است.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه در پایان سخنان خود گفت:« دانشمندان شیعه درباره این واقعه بزرگ کتاب‌های ارزنده‌ای نوشته‌اند که جامع‌تر از همه کتاب تاریخی(الغدیر) است که به خامه توانای نویسنده نامی اسلامی علامه مجاهد مرحوم آیت‌الله امینی نگارش یافته است و در تحریر این بخش از زندگانی امام علی(ع) از این کتاب شریف استفاده فراوانی به عمل آمد.»

دانش‌آموز خبرنگار: فریناز کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار