تبادل تجربیات و ارائه آموزش‌های مهارتی و استاندارهای شغلی بین ایران و لبنان

تهران (پانا) - نشست مذاکرات تنظیم سند همکاری‌های اختصاصی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با نهاد متناظر لبنانی، با حضور رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور و وزیر کار جمهوری لبنان و هیات همراه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تبادل تجربیات و ارائه آموزش‌های مهارتی و استاندارهای شغلی بین ایران و لبنان

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامحسین حسینی‌نیا در این نشست از اهدای یک‌هزار استاندارد شغل و شایستگی صنایع دستی و یک‌هزار و ۲۰۰ استاندارد دانش‌بنیان به کشور دوست و هم‌پیمان لبنان خبر داد.

وی در این نشست گفت: اشتراکات بسیاری بین ملت ایران و لبنان وجود دارد و ما مردم این کشور را از خودمان می‌دانیم و در راستای صیانت از خون شهدای عزیزمان همچون حاج قاسم سلیمانی از هیچ کوششی برای آبادانی کشور لبنان دریغ نخواهیم کرد.

حسینی‌نیا، توانمندسازی نیروی جوان را از رموز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه برشمرد و گفت: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، تجربیات و دستاوردهای موفق ۷۰ ساله در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی دارد که با کمال میل در اختیار کشور دوست و برادر لبنان قرار می‌دهد.

وی در این نشست با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های آموزشی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، اقدامات این سازمان در خصوص استاندارهای شغلی، آموزش‌های مهارتی، سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، ارائه گواهینامه مهارت و ... را تشریح کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور ادامه داد: ۶۵۰ مرکز آموزش دولتی زیر نظر سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای است که آموزش‌های مهارتی در این مراکز رایگان است. همچنین ۲۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای وجود دارد که ارائه آموزش‌ها با هزینه مصوب و زیرنظر این سازمان است.

وی بیان داشت: ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد شغل و شایستگی، یک‌هزار استاندارد شغل و شایستگی صنایع‌دستی و یک‌هزار و ۲۰۰ استاندارد دانش‌بنیان توسط این سازمان تدوین شده است که در اختیار لبنان قرار خواهیم داد.

حسینی‌نیا با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در محیط کار واقعی گفت: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی فعال در کشور داریم که حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از این واحدهای صنفی قابلیت ورود در این طرح را دارند.

آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت و ساماندهی استانداردهای آموزشی، نیاز لبنان است

مصطفی بیرم، وزیر کار جمهوری لبنان نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای ایران پاسخگوی نیازهای آموزشی بازار کار این کشور است و خدمات مختلف مهارت‌آموزی را ارائه می‌کند.

وی افزود: در کشور لبنان نیازمند ارائه آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت و ساماندهی استانداردهای آموزشی در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

مصطفی بیرم، به انتقال تجربیات در توانمندسازی نیروی کار تأکید کرد و گفت: با وجود بحران اقتصادی لبنان، در زمینه گردشگری، ارتباطات و مهارت‌های نرم، دارای تجربیات خوبی است که با کمال‌ میل در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور لبنان به دنبال آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت با توجه‌ به تغییرات تکنولوژی در جهان و هوش مصنوعی است.

وزیر کار جمهوری لبنان، نهم تیرماه با دعوت رسمی «سیدصولت مرتضوی» در رأس هیئتی از مدیران اقتصادی و سیاسی لبنان به‌منظور دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه به تهران سفر کرده است.

در این سفر در خصوص ارتقای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لبنان، افزایش صادرات کالاهای ایرانی، همکاری در حوزه مهارت‌آموزی، حضور متخصصان ایرانی در لبنان و تبادل تجربه در حوزه‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و ... بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار